P PappasHammare skrev:
Det är knappt att man förstår texten också.
Prvt tex.
Och "Dem inte det...",
Menas det att något inte finns i Malmö utan måste beställas?
Dem förresten.. Det ska nog var 'De' men men.
Struntsak men ändå.
P PappasHammare skrev:
Prvt tex.
Och "Dem inte det...",
Struntsak men ändå.

Ska man ens svara eller kommer figuren då beställa och sen säga "du sa ju inte att du inte ville ha" och då debitera massor?
P PappasHammare skrev:
Prvt tex.
Och "Dem inte det...",
Struntsak men ändå.

Ska man ens svara eller kommer figuren då beställa och sen säga "du sa ju inte att du inte ville ha" och då debitera massor?
"du sa ju inte att du inte ville ha". Ungefär så uttryckte min snickare när han gjorde en massa som inte var överenskommet i vårt skriftliga avtal och som jag varken hade önskat eller godkänt. ("Du sa ju inte att du inte ville att jag skulle göra det")

ralvejd ralvejd skrev:
Finns den nån kvar idag som vet skillnad på de och dem?
Inte var och vart heller.

• Gilla
Drönaren och 8 till
  • Laddar…
D
Jag hade inte tagit in fler offerter. Det var första gången vi diskuterade kostnad.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
Eller de och det

Davidbagare
Ibland är hundar bruna

D Derbyboy skrev:
Jag hade inte tagit in fler offerter. Det var första gången vi diskuterade kostnad.
Nu när du vet artikeln så beställ delen själv och byt själv? Finns inget på en toalett man behöver VVSare till

• Gilla
Roger Fundin och 7 till
  • Laddar…
D
M MHK2 skrev:
Självklart ska du betala, vem annars om du beställt ett uppdrag!!
Jag förväntar mig att en röris kan få fram rätt reservdelar utan att behöva åka till grossisten tre gånger.

Jag lyckades få fram rätt reservdelar på 15 min med en arbetsinsats som tog under 2 minuter.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Jag förväntar mig att en röris kan få fram rätt reservdelar utan att behöva åka till grossisten tre gånger.

Jag lyckades få fram rätt reservdelar på 15 min med en arbetsinsats som tog under 2 minuter.
Det genererar inga pengar 😇

• Gilla
AnneKerstin och 2 till
  • Laddar…
D
chaser chaser skrev:
Nu när du vet artikeln så beställ delen själv och byt själv? Finns inget på en toalett man behöver VVSare till
Det är en inbyggnadstoalett från 90-talet där cistern och kopplingar sitter utanför tätskiktet. Mer eller mindre obefintlig slitsbotten (av betong) under cisternen. Jag bor högst upp i huset. Jag gör nog rätt i att ta in en fackman för arbetet.

Jag vill bara inte ha någon som HATAR mig och dessutom har svårt att få fram reservdelar. En uppgift som tog mig 15 min med en arbetsinsats på 2 min.

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 21 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Brukar ju heta att man ska fråga innan vad priset är så att man inte känner sig blåst när fakturan kommer.

Men den här rörisen tog det till en helt ny nivå.
Behöver du en VVS:are i Malmö har jag några jag kan rekommendera, dom är dessutom trevliga enligt min erfarenhet iaf🤗

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Pmusik Pmusik skrev:
Inte var och vart heller.
Ha, ha! Jo, en svensklärare. De är subjekt, alltså de som gör, har eller är något. Dem är objekt, alltså de som är föremål för en handling.( Numera så både skriver och säger man "dom", både när det handlar om subjekt och objekt men i bättre skrift, viktiga dokument kan man gärna fortfarande använda de och dem.) Jag träffade dem igår. De är jättetrevliga. Apropå var och vart. Var(plats) bor du? Vart(riktning) är du på väg?

• Gilla
SusoDus och 9 till
  • Laddar…
ralvejd ralvejd skrev:
🙋‍♂️

H
D Derbyboy skrev:
Brukar ju heta att man ska fråga innan vad priset är så att man inte känner sig blåst när fakturan kommer.

Men den här rörisen tog det till en helt ny nivå.
Själv hade jag svarat, jag hatar otrevliga hantverkare. Vi väljer därför en annan hantverkare.

• Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
E Eld skrev:
Fruktansvärt oproffesionellt.

Tyvärr är det så att väldigt många rörisar är otroligt bortskämda.

Eller som en av mina kollegor på jobbet konstaterade. De i hans bekantskapskrets som har de i särklass största och dyraste båtarna är inte elektriker eller ingenjörer. Det är rörmokarna.
Det var nog Tjorvens kille. Hon skulle ju gifta sig med en rörmokare, för de tjänade snuskigt med pengar😂

• Haha
Fotografen
  • Laddar…
P
torparavgrund torparavgrund skrev:
Jag är född 1988 och vill både försvara mig att det kan jag visst... och samtidigt sparka nedåt och säga det är de födda 1990 och senare som är körda. År 1990 föddes de första barnen som senare skulle ha mjukisbyxor på sig i skolan, då visste man att det gått utför.
Mjukisbyxor kom redan på 60-talet, typ 1968...så det är väl föräldrarna som fick mjukisbyxor 68 som återanvände byxorna på sina barn 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.