L lob skrev:
Skulle vilja säga de som är födda före 1985 men det är som en präriebrand som sprider sig över alla generationer och får alla att darra på manschetten…..
Jag är född 1988 och vill både försvara mig att det kan jag visst... och samtidigt sparka nedåt och säga det är de födda 1990 och senare som är körda. År 1990 föddes de första barnen som senare skulle ha mjukisbyxor på sig i skolan, då visste man att det gått utför.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Bergakungen och 49 till
  • Laddar…
D
Jag skickade efter telefonkontakt, bilder på toaletten, modellbeteckning, innehållet bakom spolknappen och en video (på felet) till en rörfirma i närheten.

Röris åkte till Ahlsell för att beställa delar. De kunde inte få fram vilka reservdelar som behövdes så då åkte han till Dahls och där gjorde han en beställning.

Ungefär samtidigt skickade jag samma bilder inkl video till Gebrit och frågade vilka reservdelar som behövdes.

Gebrit svarade på 15 min och jag skickade vidare informationen till röris som då alltså redan beställt delar på Dahls.

Dagen efter svarade röris att det som han hade beställt var fel och att han för att få rätt delar behövde beställa dessa från Tyskland.

Det var då jag frågade om priset!

• Gilla
  • Haha
  • Wow
CillaWyke och 31 till
  • Laddar…
D
……så inte bara otrevlig utan även grymt inkompetent.

Jag antar att de där turerna till Dahls och Ahlsell (inkl. Frukost) hade hamnat på min faktura.

• Gilla
Roger Fundin och 24 till
  • Laddar…
Ja, nu blev det väl inget alls med denna röris?

• Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
D
Nä han fick en hårtork.

Edit: Jag ringde upp röris och frågade varför han hatade den hand som föder honom.

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Roger Fundin och 75 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
Nä han fick en hårtork.

Edit: Jag ringde upp röris och frågade varför han hatade den hand som föder honom.
Vad svarade han?

D
Han va offensiv men fick fram att meddelandet skulle till en kollega.

• Gilla
  • Haha
Appendix och 18 till
  • Laddar…
K
Gör ju inte saken mindre okej, att han ska hålla på och snacka skit bakom ens rygg..

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 21 till
  • Laddar…
D Derbyboy skrev:
……så inte bara otrevlig utan även grymt inkompetent.

Jag antar att de där turerna till Dahls och Ahlsell (inkl. Frukost) hade hamnat på min faktura.
”hade hamnat”? Betyder det att du avslutade med honom?

D
Ja naturligtvis

Edit:
Känns ju lite kymigt att låta någon som HATAR dig komma hem och skruva på dina rör

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
CillaWyke och 60 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Svara bara:
”Jag HATAR hantverkare som inte kan skillnaden på de och dem och inte heller kan stava. Så jävla jobbigt”
Hantverkare kommer undan med det mesta. Enda yrket där det nu för tiden ställs krav på att man kan stava är väl skidåkare?

• Gilla
  • Haha
SusoDus och 35 till
  • Laddar…
S
Ut med firmans namn så andra slipper denna röris!! 😁😁😀🍿🍿

• Gilla
  • Älska
Roger Fundin och 9 till
  • Laddar…
Nä, parkråttorna brukar sällan ha stavar - och har dom det så är de korta och avbrutna. Inte åker de skidor heller utan de ligger snarare på ryggen när de färdas framåt. Det har gått utför(!) för skidåkningen ända sedan skidbalett försvann från OS!

• Haha
  • Gilla
peteds01 och 3 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Nä, parkråttorna brukar sällan ha stavar - och har dom det så är de korta och avbrutna. Inte åker de skidor heller utan de ligger snarare på ryggen när de färdas framåt. Det har gått utför(!) för skidåkningen ända sedan skidbalett försvann från OS!
Lika illa med språkkunskaperna i utförsåkning. Det brukar sluta med att man stakar sig och blir portförbjuden.

• Gilla
  • Haha
Mazdarune och 19 till
  • Laddar…
Var det en anställd eller är han egenföretagare?

Om han "bara" är anställd kanske dennes chef kan vara intresserad av vad som hänt....

• Gilla
Roger Fundin och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.