P
Hej. Jag vet att dessa erbjudanden inte är särskilt exakta och används för att dra in en kund i oändliga säljsamtal och diskussioner. Men vad blir den (nära verkligheten) beräkningen om vi kör samma konfiguration? Verkar som att deras prissättning är mycket bra. Jag skulle gärna vilja att några Otovo-kunder här delar med sig av information om sina erfarenheter, erbjudanden de fått och lärdomar från att göra affärer med Otovo. Alla andra kommentarer är välkomna. Jag bifogar erbjudandet från deras webbplats. Mitt tak är 80 kvm, det är riktat mot sydost och är av typen papp. Mitt hus är ett rådhus i södra Stockholm i Rönninge.

• Otovo-offert: Pris 121,605 kr, 30 prestationspaneler på 530W, med batterialternativ av/på. Anpassningsbara panel- och batterival.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Solcellsoffer från Otovo för en bostad, inkluderar 30 solpaneler, batteri, laddbox, och tjänster som installation och app-översikt, med kostnad 121 605 kr.
    Skapa konto
  • Erbjudande från Otovo med uppskattad besparing av solcellsanläggning: 1 090 000-1 480 000 kr över 30 år, 36 000-49 000 kr årligt, 6 231 kg CO2 per år.
    Skapa konto
  • Prisuppskattning av solcellspaket från Otovo med kostnad, avdrag och rabatter, totalt 121 605 kr inklusive moms.
    Skapa konto
P
C cpalm skrev:
Länkar in den andra Otovo-tråden som var uppe i veckan:
[länk]

De verkar inte längre ha någon egen personal i Sverige. Sen får ju var och en fundera på vad det har för betydelse i sammanhanget.
Tack så mycket. Jag uppskattar ditt svar.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.