Stockholmare skrev:
Okej men då verkar det vara som det ska där iaf :)
I det hela tycker jag ert badrum ser okej ut, skulle inte direkt kalla det för ett fuskbygge med dom problemen ni haft.

Gott nytt!

Håller med dig, vi är hyfsat nöjda med helheten.

Men det är lite småsaker under vägen som man tycker är tråkiga, några exempel som man egentligen bara kan skratta åt.

Dessa bjuder vi på:D!

"Ni måste betala innan den 31 december, annars blir ni av med ROT avdraget"
Sa entreprenören i dagarna.
Efter att jag sagt till honom att nu får du ge dig, ring skatteverket igen ta en titt på deras hemsida.......Så gav han med sig.

När jag påpekade att mosaikväggarna satt olika, fick jag kommentaren "Stör det dig mycket?"

Dom är två månader sena, vi har fått ett barn under förseningen som han visste om där av att vi tog honom.
Han var inte ens i närheten av den biligaste men han sa att det löser vi på 5-7 veckor.

Hans komentar efter ca två månaders försening när dom skulle riva upp i mellanväggen, när jag frågade hur lång tid detta skulle ta:

"Det gör vi på två dagar, för det är ju inget vi får betalt för"

Det finns fler.....

Läste lite i en annan tråd angående det här med att kakla väggar.
När man sätter nedersta raden så ska man sätta en regel, typ för att det ska bli rakt.

Där skrevs det att man inte fick/ skulle skruva upp den regeln i väggen, fick då en till klump i magen!

Är detta då helt fel?

• _DSC8068_edited-1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
altar skrev:
Läste lite i en annan tråd angående det här med att kakla väggar.
När man sätter nedersta raden så ska man sätta en regel, typ för att det ska bli rakt.

Där skrevs det att man inte fick/ skulle skruva upp den regeln i väggen, fick då en till klump i magen!

Är detta då helt fel?
Ja det är fel att göra så.

Bara idioter punkterar tätskiktet för att sätta en regel som stöd vid plattsättningen.

Hålen är säkert tätade i efterhand så risken för att något ska hända är nog minimal men det är ändå extremt onödigt av hantverkaren att göra så.

bortaget p.g.a "skriv först och läs sen skjukan" ;)

Företaget som byggt badrummet kommer imorgon och river ner, för att göra om med ett tätskikt som är godkänt med Purus brunnen.
Då gör dom även om halv väggen så att värmekabeln blir godkänd enligt Ebeco.

Känns bra att att företaget tar ansvar för arbetet dom utfört.

altar skrev:
Företaget som byggt badrummet kommer imorgon och river ner, för att göra om med ett tätskikt som är godkänt med Purus brunnen.
Då gör dom även om halv väggen så att värmekabeln blir godkänd enligt Ebeco.

Känns bra att att företaget tar ansvar för arbetet dom utfört.
Creed till företaget som tar på sig ansvar. Blir en dyr läxa för dom men dom är garanterat på tårna framöver och framtida kunder kommer ovetandes vara skyldiga Er ett tack. :)

Uppdatera gärna om mer som händer!
Fint badrum och grattis till bebisen :-)

Ett riktigt skitjobb helt enkelt. Det där skulle jag aldrig acceptera. Ta in en oberoende besiktningsman och håll inne med betalningen.

Min mor gjorde om ett badrum för ett par år sedan. Hon tog en snickare som tidigare byggt ett kök åt oss. Jag tyckte köket hade sina brister och att det var klantiga lösningar på vissa ställen. Men min mor som är mindre kunnig och inte särskilt estetiskt lagd struntade i detta. När turen kom till badrummet gjorde snickaren åter igen ett antal klantiga missar, sånt som inte ska behöva accepteras. Men min mor brydde sig inte eller vågade inte klaga. Jag lider när jag ser både kök och badrum idag. Så mycket pengar rakt ner i sjön. Frågan är vad en besiktningsman skulle säga om det. Snickaren är en jäkel på att snacka, men det är inte mycket han gör rätt.

Så för er egen del, se till att det blir ordentligt gjort nu. Annars kommer ni gå och störa er på det i flera år framöver. Och det är väl inte det man vill när man väntat sig ett nytt fint och fräscht badrum...

Läste nu resten och insåg att ni verkar fått en lösning på det hela. Skönt!

"Det gör vi på två dagar, för det är ju inget vi får betalt för"
Åh herregud!

Härmed lovar jag mig själv att aldrig anlita hantverkare till ett projekt utan att skriva in någonting om avdrag på pris i händelse av förseningar.

Redigerat:
Nu har dom byggt färdigt badrummet igen!

Hade en besikningsman här igår, och ett par fel!

Fallet på två ställen, ett var bakfall vid en vägg och ett var så att vattnet stannade i duschen.
Killen som byggt säger att fallet är korrekt under platsättningen.

Fläkten var enligt besiktningsmannen rent klantigt placerad precis ovanför ett fönstet.
fel fönsterbleck hade användts.

Vi vet inte om vi tycker detta är okej!
Frugan orkar inte ta denna striden igen och tycker vi ska betala!

Några råd....

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.