Golvspån är stabilt :)
 
Njingan Njingan skrev:
Jag byggde en enklare hylla med plywood och 45mms reglar. Den håller bra för tunga pärmar etc. Denna är 100cm lång och 40cm djup.

Byggde en annan hylla för förvaring, den klarar mycket vikt. Den är också byggd med plywood och 45mms reglar.

Har någon hylla i garaget av osb,, de håller men inte alls på samma sätt. De sviktar mycket och har blivit bågnade på bara några månader.
Tack, bra input å snygg hylla för pärmarna!!
 
M MartinS1980 skrev:
Tack, bra input å snygg hylla för pärmarna!!
I vårt fall är det placerat i ett förråd/ kontor i källaren utan några krav på estetik, bara funktion som gäller :)
Går självklart bra att måla.

Styrkan i hyllan kanske inte är optimal, men ville ha ett sidostöd för pärmarna. Duger bra för ändamålet.
 
Njingan Njingan skrev:
I vårt fall är det placerat i ett förråd/ kontor i källaren utan några krav på estetik, bara funktion som gäller :)
Går självklart bra att måla.

Styrkan i hyllan kanske inte är optimal, men ville ha ett sidostöd för pärmarna. Duger bra för ändamålet.
jag gillar den skarpt! Vacker i sin enkelhet!
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.