Jag bor i ett hyreshus och har en innevägg som jag är osäker på vad för typ av material det är. Värden visste inte men när jag borrar i väggen så kommer det ut ett ganska fint mörkgrått pulver
Det är ganska lätt att borra och jag har ett svagt minne av att jag kunde trycka igenom en sån här gipskrok
Väggen var inte ihållig innanför så kroken fungerade ej
Syftet med att identifera är att jag vill veta vilken bärkapacitet väggen har.
Edit: Huset ska vara byggt 1960-1961 i Göteborg
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ganska lätt att borra och jag har ett svagt minne av att jag kunde trycka igenom en sån här gipskrok
Logga in
Skapa konto
Syftet med att identifera är att jag vill veta vilken bärkapacitet väggen har.
Edit: Huset ska vara byggt 1960-1961 i Göteborg
Redigerat:
Håller med övriga - Lättbetong.
När jag hänger tungt tes. kök i lättbetong så använder jag mig av Essve Nylonplugg NL 8x65 (Mörk gråblå plugg) med 6mm grovgängad träskruv ca 70-80mm.
Undviker att borra med borrhammaren då jag tycker att hålen blir större då så jag kör med batterimaskinen och kakelborr typ dessa:
Biter bra!
När jag hänger tungt tes. kök i lättbetong så använder jag mig av Essve Nylonplugg NL 8x65 (Mörk gråblå plugg) med 6mm grovgängad träskruv ca 70-80mm.
Undviker att borra med borrhammaren då jag tycker att hålen blir större då så jag kör med batterimaskinen och kakelborr typ dessa:
Logga in
Skapa konto
Biter bra!
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
113 kr inkl moms
126 kr
Läs mer
Tusen tack för alla svaren, nu känner jag mig lite säkrare.slacker skrev:Håller med övriga - Lättbetong.
Biter bra!
Jag har en väldig massa UX plugg från fischer som jag tror skulle duga bra också. Jag läste i deras pdf om belastningar. Kan man lita på det stämmer trots att väggen troligen är från när huset byggdes?
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden