Hej! Har försökt googlat men är bedrövlig på det så vänder mig nu till er! Har som små metalband som går längst med huset på ena sidan och har ingen aning om vad dom gör/är för något. Bifogar bild så ni förstår vad jag menar.

Intill dom verkar det också smyga upp små ”kockor” av betong och jag börjar bli orolig om det är något som behövs åtgärdas eller om det kan vara så fortsatt.

Hörde från tidigare ägares son att huset hade problem med att det ”sjönk” och tänker om det kan vara kopplat till det?

• Vita träpaneler på husvägg med små metallband och betongrester i grus längs grunden. Gräs växer intill området.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Metalband vid husvägg på grund med synliga betonghögar, gräsmatta intill. Frågeställning om husets grundförhållanden och potentiella problem.
    Skapa konto
  • Metallband längs husets grund med små betongkockor vid kanten, omgiven av grus. Fråga om funktion och koppling till husets sjunkproblem.
    Skapa konto
  • Metallband fastsatt på en husvägg med synliga betongklumpar och grus på marken.
    Skapa konto
Ser ut som hängslen, dina stuprör går i rör i mark. Kan vara att rören mellan stupen hänger i dom och det är dålig bärighet i marken utmed grunden. Detta för att behålla fallhöjden på rören, så det inte blir mage ( nedhäng ) och takvattenet stannar i rören.

J jonaserik skrev:
Ser ut som hängslen, dina stuprör går i rör i mark. Kan vara att rören mellan stupen hänger i dom och det är dålig bärighet i marken utmed grunden. Detta för att behålla fallhöjden på rören, så det inte blir mage ( nedhäng ) och takvattenet stannar i rören.
Okej, det låter klokt! Tack så mycket för svar!

Vågar du ge dig på en förklaring för sten”kockorna” också tro?

Freshout Freshout skrev:
Okej, det låter klokt! Tack så mycket för svar!

Vågar du ge dig på en förklaring för sten”kockorna” också tro?
Nja svårt att säga, ser mera ut som betongskräp från något. Ta bort det bara.

• Gilla
Freshout
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.