Hej! Har försökt googlat men är bedrövlig på det så vänder mig nu till er! Har som små metalband som går längst med huset på ena sidan och har ingen aning om vad dom gör/är för något. Bifogar bild så ni förstår vad jag menar.
Intill dom verkar det också smyga upp små ”kockor” av betong och jag börjar bli orolig om det är något som behövs åtgärdas eller om det kan vara så fortsatt.
Hörde från tidigare ägares son att huset hade problem med att det ”sjönk” och tänker om det kan vara kopplat till det?
Intill dom verkar det också smyga upp små ”kockor” av betong och jag börjar bli orolig om det är något som behövs åtgärdas eller om det kan vara så fortsatt.
Hörde från tidigare ägares son att huset hade problem med att det ”sjönk” och tänker om det kan vara kopplat till det?
Ser ut som hängslen, dina stuprör går i rör i mark. Kan vara att rören mellan stupen hänger i dom och det är dålig bärighet i marken utmed grunden. Detta för att behålla fallhöjden på rören, så det inte blir mage ( nedhäng ) och takvattenet stannar i rören.
Okej, det låter klokt! Tack så mycket för svar!J jonaserik skrev:
Vågar du ge dig på en förklaring för sten”kockorna” också tro?
Klicka här för att svara