Har precis renoverat badrummet och närmar oss slutbesiktning.

Råkade av en händelse när jag tittade i golvbrunnen under badkaret se att det såg lite märkligt ut.
Jag bara undrar om det skall vara så här eller om det är något jag bör lyfta under slutbesiktningen.

Det första man slås av när man öppnar är att det är väldigt kladdigt.
Det andra är att metallramen inte är centrerad över brunnen utan en del av det vita runt om som verkar fäst med skruvar hamnar under metallen på ena sidan.
Sedan är en del av tätskiktet synligt.

Är detta något jag borde oroa mig för?

Lite bilder:

Renoverat badrum med golvbrunn där metallramen inte är centrerad och tätskikt är synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Öppen golvbrunn under badkar med kladdigt tätskikt och sned metallram.
Skapa konto

En öppen golvbrunn med en skevt centrerad metallram, tätskikt synligt, och kladd runt kanten.
Skapa konto

Närbild av en golvbrunn under ett badkar med en skev metallram och synligt tätskikt, kladd och skruvar.
Skapa konto

Tycker det ser ok ut, dom har säkerligen justerat ramen för att det skall lira ihop med klinkergolvet,

• Gilla
Jp000Jp
  • Laddar…
Ser ju inga större problem, kan ju tycka att man kundetagit en svamp och tvättar bort fixet när man la ditslukristen.

• Gilla
Jp000Jp
  • Laddar…
Fast vad ser vi på sista bilden är det inte en spricka mellan metall och det blå? Eller är det mellanrummet i höjd mellan tätskickt och slukristen som spelar mitt öga ett spratt

Att metallramen inte är centrerad över brunnen är inte ovanligt.
Att tätskikt syns ovanför klämringen är normalt (klämringen är den del som skruvats ner i brunnen), däremot så skall det inte sticka ut tätskikt under ringen, vilket det inte ser ut att göra här heller.
Att det är lite kladdigt med fix, är vanligt, men lite tråkigt.

Däremot ser det skumt ut på sista bilden. det ser ut som blå tätskitsduk är trasig och delvis sticker upp i luften lite på den höra sidan.

Det kan vara en synvilla på bilden.

Redigerat:
  • Gilla
Jp000Jp
  • Laddar…
Jag är rätt så säker på att det är en synvilla i bilden, jag kan inte minnas att det såg ut att vara några revor i tätskiktet.
Skall dubbelkolla men annars känner jag mig helt lugnt igen, stort tack till er alla!

• Gilla
Fred vom Jupiter
  • Laddar…
Det ser ut att vara en synvilla. Slukristen ligger något högre än brunnsmanschetten då det ligger fix mellan. Helt normalt. Blixten på kameran skapar då en skugga så att det ser ut som en spricka fast det inte är det.

• Gilla
Jp000Jp
  • Laddar…
T
Inga konstigheter här och "sprickan" är som sagt en skugga!

• Gilla
Jp000Jp
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.