Har precis renoverat badrummet och närmar oss slutbesiktning.
Råkade av en händelse när jag tittade i golvbrunnen under badkaret se att det såg lite märkligt ut.
Jag bara undrar om det skall vara så här eller om det är något jag bör lyfta under slutbesiktningen.
Det första man slås av när man öppnar är att det är väldigt kladdigt.
Det andra är att metallramen inte är centrerad över brunnen utan en del av det vita runt om som verkar fäst med skruvar hamnar under metallen på ena sidan.
Sedan är en del av tätskiktet synligt.
Är detta något jag borde oroa mig för?
Lite bilder:
Råkade av en händelse när jag tittade i golvbrunnen under badkaret se att det såg lite märkligt ut.
Jag bara undrar om det skall vara så här eller om det är något jag bör lyfta under slutbesiktningen.
Det första man slås av när man öppnar är att det är väldigt kladdigt.
Det andra är att metallramen inte är centrerad över brunnen utan en del av det vita runt om som verkar fäst med skruvar hamnar under metallen på ena sidan.
Sedan är en del av tätskiktet synligt.
Är detta något jag borde oroa mig för?
Lite bilder:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Moderator
· Stockholm
· 57 857 inlägg
Att metallramen inte är centrerad över brunnen är inte ovanligt.
Att tätskikt syns ovanför klämringen är normalt (klämringen är den del som skruvats ner i brunnen), däremot så skall det inte sticka ut tätskikt under ringen, vilket det inte ser ut att göra här heller.
Att det är lite kladdigt med fix, är vanligt, men lite tråkigt.
Däremot ser det skumt ut på sista bilden. det ser ut som blå tätskitsduk är trasig och delvis sticker upp i luften lite på den höra sidan.
Det kan vara en synvilla på bilden.
Att tätskikt syns ovanför klämringen är normalt (klämringen är den del som skruvats ner i brunnen), däremot så skall det inte sticka ut tätskikt under ringen, vilket det inte ser ut att göra här heller.
Att det är lite kladdigt med fix, är vanligt, men lite tråkigt.
Däremot ser det skumt ut på sista bilden. det ser ut som blå tätskitsduk är trasig och delvis sticker upp i luften lite på den höra sidan.
Det kan vara en synvilla på bilden.
Redigerat:
Allvetare
· Stockholms län
· 822 inlägg
Det ser ut att vara en synvilla. Slukristen ligger något högre än brunnsmanschetten då det ligger fix mellan. Helt normalt. Blixten på kameran skapar då en skugga så att det ser ut som en spricka fast det inte är det.
Klicka här för att svara