Hej forumet.
Jag har en diskmaskin som jag senaste året använt som torkställning för disken då den inte värmer vattnet och larmar för just elpatron.

Lyckades inte hitta någon passande elpatron när jag googlade så fick tipset ifrån elgiganten att kolla med centralservice i Osby vilka glatt återkom med en länk till rätt elpatron.
Dock satte jag i halsen, fick hjärtattack och slet mitt hår när jag såg priset 1990kr för denna lilla detalj. Jag köpte mao inte denna.

Nu är jag dock mer än less på att handdiska i ett hushåll om 5 personer och skulle vilja få liv i maskinen igen, men inte till denna summa.
Finns det någon här inne som vet om det går att använda någon annan värmare, och kanske kan tipsa om en vettig prisvärd?
Jag har inte kollat var värmaren sitter eller hur den sitter kanske jag ska nämne.

Maskinen är en LOGIK LID60X20N

M moken skrev:
Hej forumet.
Jag har en diskmaskin som jag senaste året använt som torkställning för disken då den inte värmer vattnet och larmar för just elpatron.

Lyckades inte hitta någon passande elpatron när jag googlade så fick tipset ifrån elgiganten att kolla med centralservice i Osby vilka glatt återkom med en länk till rätt elpatron.
Dock satte jag i halsen, fick hjärtattack och slet mitt hår när jag såg priset 1990kr för denna lilla detalj. Jag köpte mao inte denna.

Nu är jag dock mer än less på att handdiska i ett hushåll om 5 personer och skulle vilja få liv i maskinen igen, men inte till denna summa.
Finns det någon här inne som vet om det går att använda någon annan värmare, och kanske kan tipsa om en vettig prisvärd?
Jag har inte kollat var värmaren sitter eller hur den sitter kanske jag ska nämne.

Jag skulle isf kollat efter en bättre begagnad, finns de som skänker bort bara för bortforsling

• Gilla
Dheri
  • Laddar…
Partnummer, länk till patronen?

Verkar svårt att hitta på den modellen. Detta är en brandad elgiganten, vilket gör det svårt att identifiera delar. Sannolikt finns det en snarlik produkt på amazon, aliexpress eller likande. Men det svåra är att veta vilken. elgiganten tar ju under 4000:- för maskinen, så 2000:- är ju rätt saftigt.

Elpatron och någon cirkpump i ett plasthus. "Värmepump" är nog lite storslagen benämning. Börja med att kolla att den får ström, mät resistansen osv.

Fotografen Fotografen skrev:
Elpatron och någon cirkpump i ett plasthus. "Värmepump" är nog lite storslagen benämning. Börja med att kolla att den får ström, mät resistansen osv.
Haha ja dom kanske menar cirkulationspump med värmare.

Ja jag kanske får dra ut maskinen och felsöka lite bättre än att läsa felkoden och känna att den bara haft kallt vatten när den kört ett program.

M moken skrev:
Hej forumet.

Ha ha
jo de kan ta betalt
allt passar med 32mm anslutning
ta en electrolux för 300.- istället för den kinesiska skiten som inte håller
denna är ju skitdyr men passar
https://www.nettoparts.se/shop/varm...xtAl70jHcaAiPoEALw_wcB&CookieConsentChanged=1

returen returen skrev:
[länk]
Det värsta är att min verkar vara kombinerad värmare och pump.
Kanske går att sätta i serie, har inte orkat dra ut maskinen ännu 🙂

M moken skrev:
Det värsta är att min verkar vara kombinerad värmare och pump.
Kanske går att sätta i serie, har inte orkat dra ut maskinen ännu 🙂
jo jag kollade noggrannare
du har en midea dvs äkta kines
pumpen heter
ZXW-50-8-1L
säljs bla under artikelnummer
17476000015287
då hittar du den på fixpart för 1493.-

• Gilla
moken
  • Laddar…
returen returen skrev:
jo jag kollade noggrannare
du har en midea dvs äkta kines
pumpen heter
ZXW-50-B-1L
säljs bla under artikelnummer
17476000015287
då hittar du den på fixpart för 1493.-
Tack, kankse går att hitta den på temu då för en spottstyver 😂👍

M moken skrev:
Tack, kankse går att hitta den på temu då för en spottstyver 😂👍
men då är det inte säkert att den kommer fram eller är hel...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.