Man kan skruva på den högra skruven o känns inte som att det är något mothåll den bara snurrf. Visst sitter det nån typ av clips på baksidan?

Hur kan jag undersöka närmare? Vågar jag skruva loss vänstra skruven med utan att clipset lossnar o ramlar ner bakom gipsväggen?

• Närbild på en elektrisk kopplingsdosa i en vägg med skruvar och exponerade kablar, där en hand pekar mot en monterad komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
deadlock deadlock skrev:
Man kan skruva på den högra skruven o känns inte som att det är något mothåll den bara snurrf. Visst sitter det nån typ av clips på baksidan?

Hur kan jag undersöka närmare? Vågar jag skruva loss vänstra skruven med utan att clipset lossnar o ramlar ner bakom gipsväggen?
Skruven som "sticker ut" är bara för att fästa uttaget/tryckknappen.

Den som är inskruvad har en plastbit som ska spänna mot insidan, man kan behöva skruva ett bra tag innan det känns att den tar emot.

H HerrME skrev:
Skruven som "sticker ut" är bara för att fästa uttaget/tryckknappen.

Den som är inskruvad har en plastbit som ska spänna mot insidan, man kan behöva skruva ett bra tag innan det känns att den tar emot.
Hej

Jo det vet jag dom höll uttaget på plats.

Men intressant att man måste skruva långt på de andra. Det skall jag testa. Kan det också vara så att plastbiten lossnat eller gått sönder på baksidan eller är det mindre troligt?
Finns det risk att plstbiten inte vecklar ut sig?

Mvh
Jens

Bästa svaret

deadlock deadlock skrev:
Hej

Jo det vet jag dom höll uttaget på plats.

Men intressant att man måste skruva långt på de andra. Det skall jag testa. Kan det också vara så att plastbiten lossnat eller gått sönder på baksidan eller är det mindre troligt?
Finns det risk att plstbiten inte vecklar ut sig?

Mvh
Jens
Man brukar behöver skruva på den längre för skruven är längre i och med att dosan ska kunna anpassas för olika tjocklekar vägg.

Där ska vara en liten "kant" som gör att flärpen vecklar ut sig själv när skruven dras åt.

Inte helt omöjligt att plasten kan falla av om man bara fortsätter skruva , men dosan blir lös direkt när man lossar skruven så vet inte riktigt varför någon bara skulle fortsätta lossa skruven

• Gilla
deadlock
  • Laddar…
Tack @HerrME jag skruvade mpnga varv förra gpngen utan resultat. Visade sig bara behövas 2 varv till o nu sitter den 👍

• Gilla
HerrME
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.