Märkte idag att en bit fog har lossnat längst ner under en kakelplatta där duschen är ovanför, ca en halv kakelläng lång, kan även få in fingret lite under kaklet.

Vad är bäst att göra i det läget? Ta bort plattan och lägga ny fog och kakel eller räcker det att lägga på silikon?

Tanken är att en dag byta ut gjutjärnsrören i badrummet så vad blir mina alternativ?

• En bit fog har lossnat under en kakelplatta med duschnära placering, synlig fukt på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fogen är bara dekoration, så du behöver inte göra nånting.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
useless useless skrev:
Fogen är bara dekoration, så du behöver inte göra nånting.
Ser att jag var otydlig i mitt inlägg, jag kan få fingret in bakom kaklet en bit

Ja, men det är fortfarande så att tätskiktet är bakom kakel och klinker. Fogen har ingen "teknisk" funktion, utan sitter bara där för att det är snyggt och lättare att hålla rent.

Men vill du göra något så köp en påse fog i rätt kulör, blanda en sats med vatten enligt receptet och tryck dit.

useless useless skrev:
Ja, men det är fortfarande så att tätskiktet är bakom kakel och klinker. Fogen har ingen "teknisk" funktion, utan sitter bara där för att det är snyggt och lättare att hålla rent.

Men vill du göra något så köp en påse fog i rätt kulör, blanda en sats med vatten enligt receptet och tryck dit.
Ok tack för svar, blev jäkligt nojig där ett tag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.