Bor sedan ett år i ett rent stenhus... Betonggrund, betongväggar... rena bunkern... :) men ett väldigt trevligt och robust hus....

Nu har vi hur som helst fått en vild idé på att renovera badrummet som finns på bottenvåningen. I samband med detta så ställs vi inför ett par intressanta problem...

Vi vill göra en öppning i en av mellanväggarna (tjocklek ca 10cm, betong) och vi kommer dessutom att behöva lägga in ytterligare en golvbrunn i badrummet...

Inget jobb för glada amatörer, inser man direkt... men är det någon som har erfarenhet av att få gjort jobb som dessa? Vi behöver ta upp ett hål i en mellanvägg som skall vara ca 1200 x 2250

Gällande golvbrunnen så finns det redan en i utrymmet, är det möjligt att på något sätt göra hål för ytterligare en golvbrunn och sedan ansluta till den befintliga eller hur gör man?

Någon som kan rekommendera någon hantverkare eller något företag i Skåne / Malmötrakten som kan utföra jobb som detta?

Jättetacksam för tips och råd, jag har letat och letat men tycker inte att jag hittar så mycket info om att göra ingrepp i betongkonstruktioner....

Stefan

Milkshaken
snacka med en firma som har diamanthåltagning, dom har bred erfarenhet.

Sjysst med stenvilla måste jag säga,,,, svalt på sommaren och varmt (När man väl eldat upp värmen) på vintern...:)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.