Är det någon som gjort nåt liknande? Jag har en övervåning/vind där det är ståhöjd i mitten, men för dåligt isolerat. Skulle jag isolera mer så blir det för lågt i tak. Övervåningen behövs inte som yta så därför vill jag öppna upp till nock i lite drygt 1/4 av huset. Tappar takstolarna nån stabilitet när man tagit bort plankgolvet på vinden och takplanken under takstolarna (taket under vinden).
Har inte bestämt mig för om jag ska klä innertaket med spont lr gips.
TIPS???