Hej på er!
Jag har sökt i forumet utan att hitta svar på detta.. Vi har ett hus från -53 som är byggt delvis av en gammal timmerstomme och källaren är gjuten i betong. Nu vill vi öppna upp ett befintligt hål i en vägg (se bifogad bild) i timmerstommen i en bärande vägg.
Vi vill inte bredda öppningen utan endast låta den gå ner till golvet så att en passage mellan rummen bildas. Finns det någon risk att öppna nedåt i en bärande vägg i detta fallet när det redan finns en öppning? I våningen under (källaren) är det betong.
 
  • Bild1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Milkshaken
ska inte vara något problem egentligen, men du kan ju alltid stämpa upp precis jämte INNAN du börjar såga, och sen skulle jag nog sätta dit några stående typ, 95x95 vi sidorna i öppningen som sen får sitta där... möjligen får du såga upp lite större vidd då.....
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.