Efter regnäventyret för ett par dagar sedan så upptäckte jag att det trycktes upp vatten i källaren. Efter lite mer undersökningar nu när det torkat upp så märker jag att under källartrappen så är det inte gjutet tätt utan ser ut att vara öppen mark, eventuellt kanske det är betong längre ned men det tvivlar jag på då det är lägsta punkten i huset. Som man ser på bilden är det också ett litet fint fyrkantigt hål som går än längre ut där jag har svårt att undersöka. Ser ut att vara murat på andra sidan, men det stod defintivt vatten där förut.

Det här leder mig såklart till några frågor...
Varför i hela fridens namn är det öppen mark i min källare? Någon som sett något liknande?
Hur fasiken ska man åtgärda detta? Att dränera om kåken står på att-göra listan i närtid, men fan vet om det hjälper vid rejäla skyfall om det är öppet rätt in i huset?

Edit: Ok, efter jag postade. blev jag lite för nyfiken och grävde. Plattan slutar ungefär vid plastbiten i mitten av bilden. Sen är det öppet. Men det är snarare hålet jag är mer orolig för. Försökte fota in där men bilderna blev svårtolkade. Lägger upp ett par om någon mer är nyfiken.

• Öppen mark i källare under trätrappa med synligt hål och ojämnt gjuten betong.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen mark under källartrappa med ett fyrkantigt hål, synliga murar och jord.
    Skapa konto
  • En otydlig hörna av en källare med öppen mark och en fyrkantig öppning i betongstruktur.
    Skapa konto
Redigerat:
Kan det ha varit en trappa från utsidan som satts igen och ersatt med en invändig, Vad är det för vägg mot utsidan vid trappen, är den lika som dom andra. Bara en tankegång från mig.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.