Näää..... ingen materialgård...... bara virke på tork för ett framtida byggprojekt som sköts upp 5-6 år på grund av ohälsa och några års ved för husbehov och järnmaterial för olika slags reparationer på maskiner och utrustning.
Helt normala kringverksamheter kring en bostad.
Helt normala kringverksamheter kring en bostad.
Jag gjorde det en gång. Jag behövde en lastbilsram att bygga båtkärra av. Helt normalt båtägande.
Motorn från lastbilen bytte jag bort mot ett par nästan nya framsäten till min bil. Hytten och annat smått gick till en skrotinsamling. Alla oljor och vätskor och plastdelar for till kommunala sophanteringen. Inget skrot blev kvar.
Motorn från lastbilen bytte jag bort mot ett par nästan nya framsäten till min bil. Hytten och annat smått gick till en skrotinsamling. Alla oljor och vätskor och plastdelar for till kommunala sophanteringen. Inget skrot blev kvar.
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 837 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 837 inlägg
Nä det ska synas att man använder och bor där.
Intresset är olika mellan alla.
Själv så tycker jag om att vara ute och greja med div.
Har traktor grävmaskin osv.
Det ska servas och underhållas.
Redskap måste man ju ha till.
Så det blir en del som står.
Dock ställer man upp det prydligt osv.
Tror säkert någon vill klaga men det finns alltid folk som har ont i buken av andra.
Men om kommunen skulle komma så har de inget att klaga på.
Är halvt villaområde där jag bor men bara lite större tomter.
Och det man kan spara kan va guld i framtiden.
Byggt mig en bastu nu av virke som vart gratis.
Intresset är olika mellan alla.
Själv så tycker jag om att vara ute och greja med div.
Har traktor grävmaskin osv.
Det ska servas och underhållas.
Redskap måste man ju ha till.
Så det blir en del som står.
Dock ställer man upp det prydligt osv.
Tror säkert någon vill klaga men det finns alltid folk som har ont i buken av andra.
Men om kommunen skulle komma så har de inget att klaga på.
Är halvt villaområde där jag bor men bara lite större tomter.
Och det man kan spara kan va guld i framtiden.
Byggt mig en bastu nu av virke som vart gratis.
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 421 inlägg
Händer något så kommer man titta på om du gjort det du kunnat för att förhindra en olycka, inom vad som anses rimligt.
Så det är alltid olika från fall till fall.
Så det är alltid olika från fall till fall.
Har samma bekymmer som TS, dock med mig själv. Eftersom vi är mitt upp i renoveringen så hamnar det en hel del skoj ute på framsidan, garderobsdörr, lite lister, säckar med tapeter etc. Tack och lov i en carport med en hel vägg så det ligger rätt bra, men fick lite skrämselhicka när det tog i och blåste ordentligt häromsistens :/
(Som tur är så bor man där det är ordentligt med snö så det lilla som flyttade på sig parkerade sig fint i en snödriva istället)
(Som tur är så bor man där det är ordentligt med snö så det lilla som flyttade på sig parkerade sig fint i en snödriva istället)
Elektroniktokig
· skåne
· 712 inlägg
Jobbar i Malmö, är stor skillnad på olika tomter, även inom samma område, fattigt som rikt.
Vissa tomter ser värre ut än på Sysav, har sett ut så i flera år, kört i områdena i 11 år.
Vissa trivs tydligen i skiten.
Vissa tomter ser värre ut än på Sysav, har sett ut så i flera år, kört i områdena i 11 år.
Vissa trivs tydligen i skiten.
Klicka här för att svara