Får tillträde till en lägenhet inom kort. I vardagsrummet är det 3-stavparkett av okej kvalitet. Går säkert att slipa om och få den i riktigt bra skick, men saken är den att jag inte riktigt gillar varken den ljusa tonen eller 3-stav. Vill ha 1-stavsparkett av lite mörkare ton och ha det enhetligt i hela lägenheten.

Känns fel att riva upp nåt som är i bra skick och bara dumpa skiten. Går det att återanvända det så att eventuellt nån får användning av det?
 
Mats-S
Det går att återanvända om det inte är limmat, typ klickparkett OK.
Men att riva parkett som är seriöst limmat i fogarna är kört ... bara att köra till återvinningen.
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Sen kan man många gånger lägga ett nytt golv ovanpå det gamla. Då finns det gamla golvet kvar till nästa ägare som kanske tycker att ett gammalt golv (original?) är mycket finare än ett nytt mörkt 1-stavs.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.