Hej, ett problem med att hantverkarna kanske inte alltid redovisar produktiv tid fann man en okonventionell lösning på i Norge (nu var byggherren svensk, så det var inte en norrrman som fann ut detta...)
Huset skulle byggas på en riktigt klippig tomt vid vattnet. Huset sattes ihop på en pråm och byggarna skeppades ut varje morgon. Det var så trist på den där pråmen, så de byggde ihop det jäkligt fort. Sen lyftes hela huset upp på grunden med hjälp av en kran. Inga onödiga utflykter kunde man ta. Byggherren såg till att det som behövdes fanns på pråmen. Saknades något fick man ta till sin fantasi eller börja med något annat moment i väntan på nästa dag...
bra va!