1 136 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Omvänd låsanordning till ytterdörr?
Tjena!
Har en ytterdörr från hallen till garaget där dörrens ”utsida” sitter inne i hallen och ”insidan” är i garaget. Valde detta för estetiska skäl.
Idag sitter enbart handtag. Vill kunna låsa/låsa upp inne från hallen (nyckel/vred) och kunna låsa/låsa upp med nyckel (alternativt blindat) från garagets sida. Dvs en vanlig låsanordning men omvänt på dörren.
Tänkte slänga ut frågan här innan jag ger mig ut och letar.
Är detta möjligt? Om inte, finns det andra lösningar?
Tack! /Didrik
Har en ytterdörr från hallen till garaget där dörrens ”utsida” sitter inne i hallen och ”insidan” är i garaget. Valde detta för estetiska skäl.
Idag sitter enbart handtag. Vill kunna låsa/låsa upp inne från hallen (nyckel/vred) och kunna låsa/låsa upp med nyckel (alternativt blindat) från garagets sida. Dvs en vanlig låsanordning men omvänt på dörren.
Tänkte slänga ut frågan här innan jag ger mig ut och letar.
Är detta möjligt? Om inte, finns det andra lösningar?
Tack! /Didrik
Tack! Behörssats ser ut som det jag söker efter. En följdfråga, om du kan svara, är det möjligt att montera delen med både nyckel och vred på dörrens utsida (min insida)? Eller får jag nöja mig med nyckel från båda sidorna?Demmpa skrev:
/Didrik
På våra dörrar så var det inte något hål borrat för mittenvredet fastän låskisten har uttaget.
Vi tog ut låskistan och borrade eget hål på insidan, går lika bra att borra på utsidan om man vill.
På våra ASSA 2500-låskistor var det ett litet metallbleck som satt över mittenhålet på ena sidan (utsidan), detta bleck går att vända på.
Vi tog ut låskistan och borrade eget hål på insidan, går lika bra att borra på utsidan om man vill.
På våra ASSA 2500-låskistor var det ett litet metallbleck som satt över mittenhålet på ena sidan (utsidan), detta bleck går att vända på.
Klicka här för att svara