6 789 läst ·
22 svar
7k läst
22 svar
Omöjligt få golvbrunn 20 cm från vägg? (bild)
Jo, det hoppas jag. Jag skall flytspackla så det är en förhöjningsring som kanske inte syns under själva brunnsflänsen. Eller var det något särskilt du noterade? Det blir golvvärme och klinker.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Nej det var just att jag såg ingen förhöjning. Funderade på om du missat.
Kalas-bra! du förstod precis vad jag menade med "flackare vinkel" för att underlätta flödet från WC!Teija skrev:
Jo, men du måste ändå ha en viss spackeltjockek för att spackelkakan ska hålla och för att golvet ska erhålla rätt böjstyvhet. Det sista är väldigt viktigt om du ska ha klinker, lite mindre viktigt vid plastmatta.Teija skrev:
Det är faktiskt dax för dig att lusläsa reglerna (BKR eller GVK, du måste välja någon, beroende på vad för ytskikt du ska ha).
Och så använder du forumet som bollplank, det blir nog utmärkt till sist.
(Jag ska snart börja plåga forumet med frågor om mitt andra badrum, denna gång med GVK's regler ...
Får kolla bärigheten noga ja. Får läsa vad spackeltillverkaren säger med. Det blir nog Cascos tätskiktssystem på golvet eftersom det finns på Hornbach som jag har nära till.
Har läst BKR säker vatten mfl. men det är ju alltid bra att ta ett steg tillbaka och repetera.
På väggar blir det MVK. Skönt!
men på golvet kom vi inte undan klinker.
Kan ju kasta ut en fråga till. Jag drar pex i vägg men till toan har jag inte öppnat vägg mot vardagsrum för att sätta väggbricka på standardplats. Tänker mig sätta nära kortväggen och 250 mm upp på väggen parallellt med toan. Avståndet blir väl 40 cm från toans anslutning. Anslutningsslang fram. Eller hur hade ni gjort?
Har läst BKR säker vatten mfl. men det är ju alltid bra att ta ett steg tillbaka och repetera.
På väggar blir det MVK. Skönt!
Kan ju kasta ut en fråga till. Jag drar pex i vägg men till toan har jag inte öppnat vägg mot vardagsrum för att sätta väggbricka på standardplats. Tänker mig sätta nära kortväggen och 250 mm upp på väggen parallellt med toan. Avståndet blir väl 40 cm från toans anslutning. Anslutningsslang fram. Eller hur hade ni gjort?
Klicka här för att svara