Gottar oss på hotell i Kroatien
Kan då givetvis inte låta bli att på alla möjliga byggnadstekniska saker här.
Blev bl.a. imponerad av innerdörrarna som känns väldigt gedigna och tysta.
Dörrlåsen är magnetiska och låser och öppnar sig i princip helt ljudlöst.
Gångjärnen och tätningslisterna känns också riktigt bra.
Min fråga är varför jag nyligen köpte nya innerdörrar och karmar som lika gärna kunde vara 30 år gamla?
Är Sverige så efter eller har jag missat något?
Bodde nyligen på ett nybyggt hotell i Malmö och där smällde badrumsdörren och låset så man blev rädd
Kan då givetvis inte låta bli att på alla möjliga byggnadstekniska saker här.
Blev bl.a. imponerad av innerdörrarna som känns väldigt gedigna och tysta.
Dörrlåsen är magnetiska och låser och öppnar sig i princip helt ljudlöst.
Gångjärnen och tätningslisterna känns också riktigt bra.
Min fråga är varför jag nyligen köpte nya innerdörrar och karmar som lika gärna kunde vara 30 år gamla?
Är Sverige så efter eller har jag missat något?
Bodde nyligen på ett nybyggt hotell i Malmö och där smällde badrumsdörren och låset så man blev rädd
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "tätningslisterna"
Tätningslist E-profil vit EPDM-gummi Tesa
För springor 1-3,5 mm
45 kr inkl moms
Läs mer
Tack, såg det nu, som vanligt kostar det ”för”mycket i Sverige.Fulkemisten skrev:
Goolade fram lite priser på AGB som märket på hotellet heter, gångjärnet kostar runt 700 och magnetlåset 300:- låter inte så farligt.
Liksom jämföra ett högklass hotell med "vanliga" innerdörrar.....Peter2400 skrev:
Gottar oss på hotell i Kroatien
Kan då givetvis inte låta bli att på alla möjliga byggnadstekniska saker här.
Blev bl.a. imponerad av innerdörrarna som känns väldigt gedigna och tysta.
Dörrlåsen är magnetiska och låser och öppnar sig i princip helt ljudlöst.
Gångjärnen och tätningslisterna känns också riktigt bra.
Min fråga är varför jag nyligen köpte nya innerdörrar och karmar som lika gärna kunde vara 30 år gamla?
Är Sverige så efter eller har jag missat något?
Bodde nyligen på ett nybyggt hotell i Malmö och där smällde badrumsdörren och låset så man blev rädd
[bild] [bild] [bild]
Ekstrands har detta i sitt sortiment. Magnetlås fås för överkomliga 79kr medan dolda gångjärn går lös på lite omotiverade 2500kr. Tätningslister är standard i deras sortiment också.
Swedoor behöver man inte bemöda sig med då de vill ha ännu mer betalt och är sämre i min mening i grunden.
Swedoor behöver man inte bemöda sig med då de vill ha ännu mer betalt och är sämre i min mening i grunden.
Produkter som diskuteras: "Tätningslister"
Tätningslister
Tätningslister är viktiga för att skapa en lufttät och ibland även vattentät försegling i diverse konstruktioner och installationer. De används ofta i dörrar, fönster, och andra utrymmen där det kan finnas risk för läckage eller drag.
Läs mer
Jag har renoverat ett hus på British Isles och blev positivt förvånad över den elektriska installationen. Nu är jag inte elektriker men jag upplevde att standarden eller kraven på elektriska installationer verkar högre på British Isles än i Sverige.För de som orkar kan det vara värt att köpa från olika Europeiska länder tror jag.
Medlem
· Västernorrland
· 12 010 inlägg
nänänä. Nu ska vi komma ihåg att vi sverige är bäst på allt.
Fruktsallad
Medlem
· Västra Götaland
· 235 inlägg
Fruktsallad
Medlem
- Västra Götaland
- 235 inlägg
Vi satte in en ny badrumsdörr med karm och allt nu i våras. Den låter ingenting och när jag "smäller" igen den så är det nån dämpning i karmen så det låter inget alls. Inte ens när jag vrider runt badrumslåset så låter det. Allt är dovt och ognissligt och den kommer från ett helt vanligt byggvaruhus. Hade vi en väldigt bra snickare kanske som byggde noggrant och bra?
Orginaldörrarna från 1939 skramlar och låter som pistolskott, men dem behåller vi så klart för de funkar som de ska och passar huset
.
Orginaldörrarna från 1939 skramlar och låter som pistolskott, men dem behåller vi så klart för de funkar som de ska och passar huset