4 037 läst ·
7 svar
4k läst
7 svar
Omläggning av plattor
Min far skall lägga om infart och övriga sten runt huset. Det är 40 år sen det blev gjort sist så där ligger grus under. Så min frågar. Behöver man ta bort all grus och ersätta med stenmjöl. Där är knappt några sättningar alls. Kan man inte bara lägga i där som e någon sättning i så fall o lägga nya plattor. För och nackdelar ?
Nu vet jag inte hur stort det är, men ska du använda samma plattor hade jag bara fyllt på där det behövs och packat ihop och lagt på plattorna efter en rengöring av dem.
Gräver du bort gamla gruset så måste det till en del maskiner för att padda, raka av mm.
Gräver du bort gamla gruset så måste det till en del maskiner för att padda, raka av mm.
Går utmärkt att plocka upp det gamla och kasta på lite nytt material att dra i.Tomelilla skrev:
Angående vad harry73 skriver så lämpar sig 0/4 upp till 0/8. Tar du 0/4 så kan du använda samma bunke till fogningen och om du tar 0/8 är det smidigast att få tag på finare material till fogning då man får en massa sten över annars.
Klicka här för att svara