1 355 läst ·
6 svar
1k läst
6 svar
Omisolering av vind.
Hej,
Vi ska isolera om vinden. Det är viss tillväxt enligt besiktning så all isolering ska ut och plast och sprutisolering in. Just nu är det bara eventuell papp och spån men även aska som användes förr. Huset är från 1945. Vi ser samtidigt över ventilationen och överväger installera in mekanisk frånluft. Min fundering är vad det kan kosta? Är det någon som gjort detta och har en ungefärlig prisuppgift vad ni betalat? Vinden är ca 60kvm plus minus nån kvadratmeter. Jag vill inte göra något av momenten så tömning av vind, sanering, och sen ny isolering och plast. Tack på förhand!
Vi ska isolera om vinden. Det är viss tillväxt enligt besiktning så all isolering ska ut och plast och sprutisolering in. Just nu är det bara eventuell papp och spån men även aska som användes förr. Huset är från 1945. Vi ser samtidigt över ventilationen och överväger installera in mekanisk frånluft. Min fundering är vad det kan kosta? Är det någon som gjort detta och har en ungefärlig prisuppgift vad ni betalat? Vinden är ca 60kvm plus minus nån kvadratmeter. Jag vill inte göra något av momenten så tömning av vind, sanering, och sen ny isolering och plast. Tack på förhand!
Klicka här för att svara
