Fick installerat en Heru 100 S EC i förrgår. Är det bara jag som tycker temperaturerna på högra sidan ser omkastade ut? Jag skulle gissa att den varma luften som sugs ut är ca 26 grader, medan det absolut kommer in 21 grader i huset (20,5 C på termometern).
Läser jag fel, eller kan sensorerna ha blivit omkastade vid produktion eller installation? Är de omkastade kan jag tänka mig att det kan bli större problem än nu när det blir kallt ute. Just nu känns det bara bra.
Läser jag fel, eller kan sensorerna ha blivit omkastade vid produktion eller installation? Är de omkastade kan jag tänka mig att det kan bli större problem än nu när det blir kallt ute. Just nu känns det bara bra.
Bästa svaret
Tack, jodå, precis som du sa. Det var fel riktning i menyn, och även eftervärmarkabeln då. Dessutom var sensorn (den på kabeln inne i "kopplingsskåpet") inte utpackad som den skulle. Montören var väl rätt ny på just den produkten, men jag fick god hjälp från kontoret via telefon att flytta om saker. Rätt kul faktiskt.T Tjoa skrev:
Att hitta tilluftgivare GT7 under plåtlocket till kretskortet är mer regel än undantag när folk som inte kan skall installera ett Heru. har stött på ett gäng i jobbet nämligen.
Ganska konstigt då installationsanvisningarna till aggregatet ryms på ett A4-papper. Konstigt att man inte orkar läsa det.
Ganska konstigt då installationsanvisningarna till aggregatet ryms på ett A4-papper. Konstigt att man inte orkar läsa det.
Dock fick jag aldrig någon räkning på installationen, endast på produkten, så det är möjligt att de bjöd på jobbet... :-DRopia skrev:
Nu var det ju en anställd som körde hit i två timmar tur och retur, vi bar anläggningen upp ett par trappor tillsammans och han satte den på plats (och tog bort det gamla systemet). Sedan fick jag hjälp över telefon att fixa resten själv, som kanske tog 20 minuter totalt. Schysst då att inte ta betalt för arbetet. Jag kommer att anlita samma firma igen till ett senare arbete. 
Klicka här för att svara
