Fick installerat en Heru 100 S EC i förrgår. Är det bara jag som tycker temperaturerna på högra sidan ser omkastade ut? Jag skulle gissa att den varma luften som sugs ut är ca 26 grader, medan det absolut kommer in 21 grader i huset (20,5 C på termometern).

Läser jag fel, eller kan sensorerna ha blivit omkastade vid produktion eller installation? Är de omkastade kan jag tänka mig att det kan bli större problem än nu när det blir kallt ute. Just nu känns det bara bra. :-)
 
  • Digital display av en Heru 100 S EC ventilationssystem visar inomhustemperaturer med värden som ser omkastade ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Prova med att byta från höger till vänster aggregat i undermenyn.
Om fallet är så behöver du även flytta kabeln till eftervärmaren. Annars får du larm på den med i höst.
Installerat själv eller firma?
 
T Tjoa skrev:
Prova med att byta från höger till vänster aggregat i undermenyn.
Om fallet är så behöver du även flytta kabeln till eftervärmaren. Annars får du larm på den med i höst.
Installerat själv eller firma?
Tack, jodå, precis som du sa. Det var fel riktning i menyn, och även eftervärmarkabeln då. Dessutom var sensorn (den på kabeln inne i "kopplingsskåpet") inte utpackad som den skulle. Montören var väl rätt ny på just den produkten, men jag fick god hjälp från kontoret via telefon att flytta om saker. Rätt kul faktiskt. :-)
 
Att hitta tilluftgivare GT7 under plåtlocket till kretskortet är mer regel än undantag när folk som inte kan skall installera ett Heru. har stött på ett gäng i jobbet nämligen.

Ganska konstigt då installationsanvisningarna till aggregatet ryms på ett A4-papper. Konstigt att man inte orkar läsa det.
 
Ropia Ropia skrev:
Att hitta tilluftgivare GT7 under plåtlocket till kretskortet är mer regel än undantag när folk som inte kan skall installera ett Heru. har stött på ett gäng i jobbet nämligen.

Ganska konstigt då installationsanvisningarna till aggregatet ryms på ett A4-papper. Konstigt att man inte orkar läsa det.
Dock fick jag aldrig någon räkning på installationen, endast på produkten, så det är möjligt att de bjöd på jobbet... :-D
 
"Man får vad man betalar för" Stämmer således. :-) Betalar man ingenting så får man allt som oftast göra om, göra rätt :-)
 
Nu var det ju en anställd som körde hit i två timmar tur och retur, vi bar anläggningen upp ett par trappor tillsammans och han satte den på plats (och tog bort det gamla systemet). Sedan fick jag hjälp över telefon att fixa resten själv, som kanske tog 20 minuter totalt. Schysst då att inte ta betalt för arbetet. Jag kommer att anlita samma firma igen till ett senare arbete. :)
 
  • Gilla
SueCia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.