Hej!
Jag har ett hus på 107 m2 som har en mekanisk frånluftsventilation,
elradiatorer och en varmvattenberedare på ca 250 liter (byggt 1985). Nu har jag
tänkt bygga på mitt hus med en övervåning på 60 m2. Detta innebär att jag måste
komplettera (bygga om) min ventilation. Då dök tanken upp, på att ersätta ventilationen med antingen en frånluftsvärmepump (med kombinerad varmvattenberedare) eller en värmeväxlare! Jag undrar om någon har något förslag, fördelar -nackdelar, investeringskostnad är (förstås) en viktig faktor för mig.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.