Har en gammal tvättstuga som ska få sig en ansiktslyftning.
Det som förbryllar mig är vattet som är indraget genom betongplattan. Hur ska jag göra för att få den hörnan snygg.
Väggarna är ytterväggar som syns på bilden. Då får jag väl heller inte bygga in dem i en ny vägg?
Under plastmattan är det betongplatta.
Har tänkt mig nytt klinker och kakel i hela tvättstuga, men kan ej börja förrän detta huvudbry är löst.
Visst, man kan tänka sig en kaklad låda som ställs framför rörgenomföringen i golvet men, det är inte ultimat.
Är det någon som har idéer på lösning, eller har löst liknande problem på ett snyggt sätt?
Mvh
/L
Det som förbryllar mig är vattet som är indraget genom betongplattan. Hur ska jag göra för att få den hörnan snygg.
Väggarna är ytterväggar som syns på bilden. Då får jag väl heller inte bygga in dem i en ny vägg?
Har tänkt mig nytt klinker och kakel i hela tvättstuga, men kan ej börja förrän detta huvudbry är löst.
Visst, man kan tänka sig en kaklad låda som ställs framför rörgenomföringen i golvet men, det är inte ultimat.
Är det någon som har idéer på lösning, eller har löst liknande problem på ett snyggt sätt?
Mvh
/L
Vi hade ett helt avloppsrör i hörnet (har fortfarande. Så vi satte en dörr med ett par lampor framför:Lewen skrev:Har en gammal tvättstuga som ska få sig en ansiktslyftning.
Mvh
/L
--- Mats ---
Tack för snabba svar.
En stor dörr var ju ett bra tips.
Hur ska man lösa det rent praktiskt med att bygga upp en vägg mot betongolvet. Reglar man med träreglar, som man behandlar med gummitätskikt innan? Sedan på med fibergipsskiva och nytt tätskikt?
Mvh
L
En stor dörr var ju ett bra tips.
Hur ska man lösa det rent praktiskt med att bygga upp en vägg mot betongolvet. Reglar man med träreglar, som man behandlar med gummitätskikt innan? Sedan på med fibergipsskiva och nytt tätskikt?
Mvh
L
Så som jag gjort, efter tips i dessa forumen, har jag köpt sådan där asfaltpapp,4 eller 5 millimeter. Det sitter limmat på baksidan av de lister som sitter mot väggarna, och under listen mot golvet. Listerna mot väggarna är fästa med spikplugg, så den enda kontakten mot fukt är genom takpapp och genom plastplugg (silikonat hål). Sedan sitter det mdf på vanligt sätt mot listerna.Lewen skrev:
--- Mats ---
Produkter som diskuteras: "plastplugg"
Plastplugg
Plastpluggar är universella infästningskomponenter som är avsedda för en rad olika användningsområden och material. Tillverkade av slitstark plast, dessa pluggar kan användas med en mängd olika skruvar och bultar för att skapa säkra och
Läs mer
Praktiskt: Kranar gömda bakom en murad pall låter inte bra. Hål i golvet i en dushhörna låter inte bra.Lewen skrev:
Lagligt: En murad pall över detta borde väl resultera i kopplingar akom en vägg? Försäkringsproblem har jag för mig.
Så mest troligt: Duschhörnan bör inte vara där förrän du flyttat rören, eller åtminstone kranarna.
--- Mats ---
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden