Företaget som bytte vårt tak målade inte vindskivorna där de gjort utsågningar eftersom arbetet utfördes vintertid.
1. Vindskivorna är redan monterade och spikade, vilket gör det svårt att grundmåla djupt i skarvarna. Räcker det att grundmåla de synliga ytorna nu och måla färdigt i vår? Behöver man använda även målningsbar utomhusfog i skarven?
2. Vindskivorna är inte monterade helt rakt och snitten är ojämna. Är det acceptabelt att låta dem vara och bara grundmåla, eller bör man kapa/slipa utsprånget för ett snyggare resultat?