För mig har kompressorerna bara hållit i 7 år i genomsnitt och då äter det upp en stor bit av besparingen varje gång man behöver ut med 15-20 tkr. Innan när R22 med freon var tillåtet kunde kompressorn hålla sådär i 22 år. R290 propan har inte varit helt lyckat att köra i R22-kompressorer.
 
Tryck i 407c ungefär samma tryckuppsättning
 
Ja eller R134a som andra tillverkare använder i motsvarande pumpar.:D
 
Lite kuriosa; min gamla 360p skulle väl också varit fylld med propan men någon gång runt 2006-7 när jag öppnade överdelen första gången och rengjorde så såg jag en lapp fastklistrad på kopparrören med R134a... Pumpen höll också i ca 15+ år, troligtvis hade den inte hållt lika länge om den varit fylld med R290.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.