4 192 läst ·
18 svar
4k läst
18 svar
Oljud Nibe fighter 310p
För mig har kompressorerna bara hållit i 7 år i genomsnitt och då äter det upp en stor bit av besparingen varje gång man behöver ut med 15-20 tkr. Innan när R22 med freon var tillåtet kunde kompressorn hålla sådär i 22 år. R290 propan har inte varit helt lyckat att köra i R22-kompressorer.
Medlem
· Stockholms län
· 639 inlägg
Lite kuriosa; min gamla 360p skulle väl också varit fylld med propan men någon gång runt 2006-7 när jag öppnade överdelen första gången och rengjorde så såg jag en lapp fastklistrad på kopparrören med R134a... Pumpen höll också i ca 15+ år, troligtvis hade den inte hållt lika länge om den varit fylld med R290.
Klicka här för att svara
