Har en gammal trotjänare i huset som funkat helt ok, med reservation för några mindre reparationer under åren.
Nu har ett knepigt oljud uppenbarat sig.
Tycker jag har lokaliserat det till området vid kompressorn. Men längre än så kommer jag inte.
Någon som känner igen ljudet? Vad kan det tänkas bero på?
Förstår att jag bör kontakta reparatör, men det är lite knepigt en lördagkväll.
Det kommer och går, ser inget riktigt mönster.
 
Troligen kompressorn som håller på att ta slut. När byttes den senast? Vilken förångnings- och avluftstemperatur går den med nu? Nya kompressorfötter kan också hjälpa mot diverse oljud från kompressorn.
 
Det där låter precis som vår kompressor innan den packa ihop totalt.
 
Låter nästan som den sitter fast.
 
Har fått lite hjälp nu och det verkar, som ni är inne på att kompressorn sjunger på sista..
Blir ett samtal till reparatör/installatör imorgon bitti.
Den går på reservläge just nu.
 
tråkigt när det går sönder. Men tyvärr sådant som händer.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.