7 890 läst ·
5 svar
8k läst
5 svar
Olja på/i fogen :(
Barnen lyckades på något vis få tvåtaktsolja på kaklet som sedermera for lite på fogen och naturlkigtvis sögs in.
Jag torkade rent med t-röd plattorna men fogen är ju desto värre såklart.
Någon som har en idé hur man får bort det hela?
Jag torkade rent med t-röd plattorna men fogen är ju desto värre såklart.
Någon som har en idé hur man får bort det hela?
Ojdå, olja blir nog svårt att få ur fog. Avfettning, blöttlägga och på något sätt suga ur det (svamp, disktrasa) är nåt som jag kommer på spontant. Risken finns kanske att man förtunnar oljan och den "sprider sig".
Hur underlaget gillar avfettning vågar jag inte svara på.
Hur underlaget gillar avfettning vågar jag inte svara på.
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Sågspån brukar man ju strö ut på garagegolvet när man sölat, men det är ju där det
Blötte upp en vamp med tröd och blötte på. Blev lite bättre, det är ingen stor skada egentligen mest irriterande, kör på några gånger till med tröd sen får det vara bra. Kan foga om detta när man tar andra badrummet om man får lust då och fortfarande lider 
Jorå sågspån har jag fulla källaren (eldar det) men svårt att få det på väggen. Använder det också i garaget för att suga olja, fattigmans vulkanaska typ
Jorå sågspån har jag fulla källaren (eldar det) men svårt att få det på väggen. Använder det också i garaget för att suga olja, fattigmans vulkanaska typ
Klicka här för att svara