Har ett grått putsat hus med vita fönster och svarta detaljer (takfot, vindskivor, hängrännor, etc).
Dörren är original 70-tal och ser tafflig ut till det nyputsade huset så den är nu renslipad. Tanken var att måla den svart men nu blir jag tveksam. Ska jag hellre olja den med pigmenterad olja? Tänker mig mot teak.
Om jag oljar den borde jag ju kunna måla över med oljebaserad färg om jag ändrar mig.
Dörren är original 70-tal och ser tafflig ut till det nyputsade huset så den är nu renslipad. Tanken var att måla den svart men nu blir jag tveksam. Ska jag hellre olja den med pigmenterad olja? Tänker mig mot teak.
Om jag oljar den borde jag ju kunna måla över med oljebaserad färg om jag ändrar mig.
Om dörren är utsatt för mycket solljus så bör man helst undvika svart färg, den blir så varm att den inte håller i längden. Vissa dörrtillverkare gör inte svarta dörrar av den anledningen.
En pigmenterad olja som döljer lite av färgvariationerna kan nog bli snyggt, annars tror jag att en ljus, grå färg skulle passa fasaden fint.
En pigmenterad olja som döljer lite av färgvariationerna kan nog bli snyggt, annars tror jag att en ljus, grå färg skulle passa fasaden fint.
Lasyr? Har själv valt färgen espresso till våra fönster, nästa år blir det altandörren. Skickar med två bilder. Slipade också ner till trärent.
Lycka till!
Lycka till!
Produkter som diskuteras: "trärent"
Trä-Rent Jape
Rengöring av trä utomhus
49 kr inkl moms
Läs mer
Tack för att du delade med dig!
Alltid lika tråkigt när det slutar med att ingen vet hur det gick.
Alltid lika tråkigt när det slutar med att ingen vet hur det gick.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden






