9 773 läst ·
3 svar
10k läst
3 svar
Olja eller såpa TORR balkongtrall
Hej!
Har förstått att detta är en närmast ideologisk fråga, men inte riktigt hajat grejen. På balkonggolvet ligger sedan förra ägaren trätrall (typ 4 m2) av furu skulle jag gissa. Dåligt underhållen, på många ställen är det sprucket och överlag väldigt torrt. Nu undrar jag om såpa+vatten hjälper för det torra på samma sätt som en träolja gör, just när underhållet är så eftersatt.
Ha en fin måndagskväll!
Markus
Har förstått att detta är en närmast ideologisk fråga, men inte riktigt hajat grejen. På balkonggolvet ligger sedan förra ägaren trätrall (typ 4 m2) av furu skulle jag gissa. Dåligt underhållen, på många ställen är det sprucket och överlag väldigt torrt. Nu undrar jag om såpa+vatten hjälper för det torra på samma sätt som en träolja gör, just när underhållet är så eftersatt.
Ha en fin måndagskväll!
Markus
Det skadar inte att gå över med en fet såpa några gånger under en lite längre period, jag föredrar såpa då blir trät naturligt vackert istället för att slaffsa olja som bara gör det mörkare o "skitigt"maecken skrev:Hej!
Har förstått att detta är en närmast ideologisk fråga, men inte riktigt hajat grejen. På balkonggolvet ligger sedan förra ägaren trätrall (typ 4 m2) av furu skulle jag gissa. Dåligt underhållen, på många ställen är det sprucket och överlag väldigt torrt. Nu undrar jag om såpa+vatten hjälper för det torra på samma sätt som en träolja gör, just när underhållet är så eftersatt.
Ha en fin måndagskväll!
Markus
Tallolja eller brunsåpa
Klicka här för att svara