D docboy skrev:
Jo jag vet vad du tycker redan!
Någon annan som har något konkret förslag utan att bara påpeka fel och brister?
Och efter att ha läst igen tidigare inlägg från dig så var ditt senaste inlägg precis som jag väntat mig
Konkreta förslag har du fått men inte de du ville ha
Om du inte bryr dig om de riktiga förslag du får här så förstår jag inte varför du bemödar dig om att fråga.

D docboy skrev:
Jo jag vet vad du tycker redan!
Ett konkret svar är att det vi ser på bilden i #7 är inte OK om det är 230 V i dessa ledare.
En potta räcker inte, det krävs en motsvarande kopplingsdosa.
Potta kan sedan behövas beroende på vilken armatur som ska sitta där, enligt anvisningarna för just den armaturen.
Det går alltså inte att mula upp et drivdon där hur som helst.
Det bör dock gå att lösa, då jag hoppas att de ledare man ser på bilden kommer från en flexslang precis utanför bild? Då bör det går att hitta ett sätt att dubbelisolera de ledare som syns.
Därefter har vi frågan ifall drivdonet kommer att trivas i detta utrymme med tanke på värmen, men är den en LED-lampa så bör det gå bra. Titta på Ta-temperaturen som drivdonet är märkt med.

Tack för bra svar. Det stämmer att det sitter plaströr som gick in i plastdosan som jag skruvade loss för att se hur mycket utrymme som fanns där.
Så ja, kablarna ligger i plaströr som det ska vara.

https://www.xcen.se/dimbar-led-driver-12v-36w-fasdim

Manual finns under nedladdningar fliken.

Du pratar alltså om en ROT-dosa/multidosa som är monterad framifrån?
Då skulle drivdonet hamna gömt bakom detta, i isoleringen. Det kan jag inte rekommendera.
Du får söka en annan lösning.

Ok

D docboy skrev:
Hur vore det att koppla ihop grejerna liggande öppet, och sedan vid min och max på dimmern efter någon timma kolla hur varma grejerna blir?

Värmen är inget problem. T max är 70grader. Det är mer brandrisken vid ev elfel i trafon jag nojjar över.

Lutar åt att bygga en låda och dölja den bakom soffan.

D docboy skrev:
Det är mer brandrisken vid ev elfel i trafon jag nojjar över.
Då vore väl en plåtlåda med utvändig värmeisolering det rätta?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.