1 218 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Olika höjd på golvplattor i badrum
Jag är framme vid slutspurten av mitt badrumsprojekt. Nu är det i stort sett bara att välja golv som återstår samt montera golv- och väggmaterial. Välja golv har jag märkt är väldigt svårt men nu har jag äntligen hittat ett golv som jag vill ha; ett antikt terracottagolv från Qvesarum. Detta golvet rekommenderas dock inte att ha i själva duschutrymmet så där kommer jag troligen att sätta något vitt kakel för att bryta av.
Nu till själva frågan: Terracottagolvet är i runda slängar 2 cm tjockare (högre) än golvet jag ska sätta i duschhörnan. Vad finns det för varianter på att lösa övergången mellan golven? Helst vill jag att de ska hamna i samma höjd i övergången och att duschgolvet går med fall mot golvbrunnen, går det att på något sätt bygga upp under plattorna bara i själva duschhörnan? Jag har redan flytspacklat golvet med fall.
mvh
johan
Nu till själva frågan: Terracottagolvet är i runda slängar 2 cm tjockare (högre) än golvet jag ska sätta i duschhörnan. Vad finns det för varianter på att lösa övergången mellan golven? Helst vill jag att de ska hamna i samma höjd i övergången och att duschgolvet går med fall mot golvbrunnen, går det att på något sätt bygga upp under plattorna bara i själva duschhörnan? Jag har redan flytspacklat golvet med fall.
mvh
johan
Klicka här för att svara