Håller precis på att riva ut femtiotalsbadrummet som är renoverat på 80-talet med helkaklade väggar. Innerväggarna är konstruerade tidstypiskt med liggande tvåtumtvå och en hyvlad råspont på dryga halvtummen stående. Enligt mina sökningar på forumet så är det bara att klappa på våtrumsskivan på råsponten och åka. Om det nu inte vore för att jag riktigt kan känna att innerväggen sviktar då jag går lös men kobenet och bilpickan för att få ner kakel, gips, matta och masonit i ordningen utifrån in. Är man ute och cyklar om man styvar upp väggen genom att riva en råspontsplanka var 30:e centimeter och monterar reglar 45x45+ 2*masonit (masoniten för att få 2" liksom). Sätter tillbaka råsponten och sätter humidboard eller motsvarande? Det är inte ett alternativ att ta dubbla skivor eftersom badrummet är klaustrofobiskt och badkar, handfat samt toa får ett par centimeter mellan sig...
Har ingen fuktskada i badrummet vilket talar för att det skulle kunna fungera med att bara slå på en board på råsponten men det känns som en chansning. Vad säger ni?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.