Håller på och lägger nytt golv i hallen och lägger just nu isolering (Ebisolskivor) underst och sedan ska en golvvärmefolie (Ebeco) dit följt av en åldersbeständig plast och till sist laminatgolv.
Det står i manualen till golvvärmen att isolerskivorna ska tejpas på plats under arbetets gång så att dom ligger stilla. På deras skiss har dom använt väldigt lite tejp enbart i hörnen.
Jag hann tejpa en del innan jag la märke till det. Spelar det någon roll eller är det bara att riva bort tejpen och tejpa enbart i hörnen mellan skivorna? Dom är förjävliga på att inte ligga still och bukta sig och hålla på när inte tyngden av ett golv finns där så det är därför jag tejpat lite mer.
Nå, vad tror ni?
*edit*
Min fråga är kanske lite flummig. Men det jag är orolig för är alltså att för mycket tejp kan skada på något sätt eller vara dålig för golvvärmen? Det känns som det är lugnt för det ska ju ändå en plast dit sen ovanför golvvärmen så det är ju lite samma lika..
Det står i manualen till golvvärmen att isolerskivorna ska tejpas på plats under arbetets gång så att dom ligger stilla. På deras skiss har dom använt väldigt lite tejp enbart i hörnen.
Jag hann tejpa en del innan jag la märke till det. Spelar det någon roll eller är det bara att riva bort tejpen och tejpa enbart i hörnen mellan skivorna? Dom är förjävliga på att inte ligga still och bukta sig och hålla på när inte tyngden av ett golv finns där så det är därför jag tejpat lite mer.
Nå, vad tror ni?
*edit*
Min fråga är kanske lite flummig. Men det jag är orolig för är alltså att för mycket tejp kan skada på något sätt eller vara dålig för golvvärmen? Det känns som det är lugnt för det ska ju ändå en plast dit sen ovanför golvvärmen så det är ju lite samma lika..
Redigerat:
Om nu någon har samma fundering så fick jag ett snabbt svar från tillverkaren via mail att det var helt lugnt att fortsätta på samma vis. Ibland tror jag att jag övertänker saker och tingberisen skrev:
Håller på och lägger nytt golv i hallen och lägger just nu isolering (Ebisolskivor) underst och sedan ska en golvvärmefolie (Ebeco) dit följt av en åldersbeständig plast och till sist laminatgolv.
Det står i manualen till golvvärmen att isolerskivorna ska tejpas på plats under arbetets gång så att dom ligger stilla. På deras skiss har dom använt väldigt lite tejp enbart i hörnen.
Jag hann tejpa en del innan jag la märke till det. Spelar det någon roll eller är det bara att riva bort tejpen och tejpa enbart i hörnen mellan skivorna? Dom är förjävliga på att inte ligga still och bukta sig och hålla på när inte tyngden av ett golv finns där så det är därför jag tejpat lite mer.
Nå, vad tror ni?
*edit*
Min fråga är kanske lite flummig. Men det jag är orolig för är alltså att för mycket tejp kan skada på något sätt eller vara dålig för golvvärmen? Det känns som det är lugnt för det ska ju ändå en plast dit sen ovanför golvvärmen så det är ju lite samma lika..
Bra, funderar över samma sak. Man behöver alltså inte limma fast skivorna i undergolvet? Hur gjorde du sen när du la golvet? Tål folien att gå på eller la du ut en skiva som underlag på folien?berisen skrev:
Klicka här för att svara
