Det är en termostatventil. Den brukar användas med en termostat med sensor på vattnet ut till golvet. Den fungerar då som en maxbegränsning om shuntstyrningen av någon anledning skulle shunta ut för varmt vatten. Behovet beror ju även på värmekälla och golvets känslighet.
Ja, det sitter en skruv för justering däri... kan jag använda den för att stänga flödet helt (om jag noterar vad den var inställd på innan)?Demmpa skrev:
När jag tittar en gång till blir jag inte lika säker. Men det liknar helt klart en termostatventil, och det brukar sitta en sådan.
Klicka här för att svara


