Börja med att motionera ventilerna på dina radiatorer, lufta sedan dom. Har du möjlighet så öka hastigheten på cirkulationspumpen.
Lustigt det där med systemtryck, jag har en Bosch LVVP och i manuale då står det att man ska fylla på till mellan 1,5 & 2 Bar.

• Gilla
Bob10
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Börja med att motionera ventilerna på dina radiatorer, lufta sedan dom. Har du möjlighet så öka hastigheten på cirkulationspumpen.
Lustigt det där med systemtryck, jag har en Bosch LVVP och i manuale då står det att man ska fylla på till mellan 1,5 & 2 Bar.
Jag har luftat men har aldrig haft problem med det. Men när jag fick ökat till 1.5 bar så fick jag värme i alla radiatorer.

• Gilla
Needas
  • Laddar…
Bilder från andra sidan.

• Kopparledningar, ventiler, avstängningskranar, delvis synlig varmvattenberedare, rörinstallation, teknisk infrastruktur inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kopparledningar, ventiler, grov vägg, installationsrum, skuggor, elektriska ledningar, informationslapp, industriellt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nu blev det tydligt. Det är den tidigare nämnda ventilen som fyller systemet. Men det är sannolikt inte felet.

Tack för svar. Nu vet jag hur man ökar trycket. 😊 Om jag skulle sänka trycket hur gör jag då?

Vrider på den röda hatten på säkerhetsventilen. Men det läser sig på egen hand om det blir för högt.

• Gilla
Bob10 och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Vrider på den röda hatten på säkerhetsventilen. Men det läser sig på egen hand om det blir för högt.
Tack!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.