Jag undrar om någon vänlig själ kan peka ut vilket vred jag ska använda för att fylla på vatten för att öka trycket i värmepumpen?

Jag har följt instruktioner för att lufta av värmepumpen och därför tömt ner till noll bar. Men det står bara instruktionerna att man sen ska fylla på MEN jag hittar inte var man fyller på någonstans.

• Värmepumpens meny visas på skärmen, med inställningar för olika pumpar, och en handritad röd markering pekar mot något vidrörande påfyllning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rörinstallation med kopparrör, mätare visar noll bar. Svart vred med "ON/OFF"-märkning syns bland rören. Hitta rätt vred för att fylla på vatten.
    Skapa konto
  • Rör och ventiler för anslutning av värmepump med olika kopplingar och vred i ett teknikrum.
    Skapa konto
  • Skärmbild av inställningar för värmepump, med röda markeringar och instruktioner om att fylla upp trycket till 1-2 bar.
    Skapa konto
  • Vattenrör och komponenter ovanpå en värmepump, med olika ventiler och vred synliga i en källarmiljö.
    Skapa konto
  • Rörsystem ovanför värmepump, med flera kopparrör, ventiler och vred. Fråga om vilket vred som fyller vatten för att öka trycket i pumpen.
    Skapa konto
  • Rörsystem med tryckmätare och vred under värmepump, visar kopparrör och ventiler.
    Skapa konto
Har du provat den blåa?

useless useless skrev:
Har du provat den blåa?
Jag har provat lite försiktigt med den blåa men tyckte inte att det händer någonting, så jag vred tillbaka för att jag var rädd att göra fel... Nu provar jag den blåa igen efter ditt inlägg här och det funkar! Tusen tack!!!!

• Gilla
useless
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.