Ibland när jag sitter och läser alla inlägg sedan förra inloggningen kan det bli att jag måste göra något annat emellan och då hinner det bli timeout när ska välja nästa sida och jag får trycka på senaste inläggen igen och bläddra mig fram till där jag var.

Någonting ni kan justera, ja om ni förstår vad jag menar.

Jag förstår, händer mej ofta. Det räcker att man svarar på ett par inlägg så har sista sidorna med inlägg blivit inaktuella. Fast det beror väl på att antalet inlägg är stort antar jag?

Detta är fortfarande aktuellt och irriterande. Hände senast idag då jag var på sidan 6 av 8 på "senaste inläggen" och var inne i en tråd ganska länge. Klickar tillbaka och sidan säger att det finns inga träffar och man får börja om.

Instämmer i ovanstående.

Öka time outen till 3-4 timmar, snälla!

//KoW

Och låt "senaste inlägg" vara mer än de sista 24 timmarna. Nu måste jag logga in minst en gång/dag för att få med allt och det är det inte alltid jag hinner.

Själv tycker jag att det är lämpligt med 24 timma för de "senaste inläggen" men jag förstår de som vill ha det annorlunda.

Det kankse finna någon möjlighet att göra så att man får välja tidsperioden själv i sina egna inställningar. Ex.vis. 24h, 48h, 7dgr, alla sedan senaste inloggningen.

Skulle kunna vara senaste inläggen sedan sin egen sista inloggning. Men huvudfrågan är fortfarande timeouten för min del då den besvärar en hel del.
Vore trevligt att få någon respons från någon admin.

Jag förstår inte riktigt problemet och jag lyckas inte själv återskapa timeouten. Vad exakt står det för text när timouten uppstår?

Timeouten är satt på 1 timme. Om vi ökar på den tiden så kommer andra delar av systemet som t ex "Vem är inloggad" att bli mer missvisande.

Vet inte om det funkar men har läst om att man ska slippa timeouten om man klickar i "Fortsätt vara inloggad" när man loggar in. Någon som vill testa?

Tror det är kortare än en timme innan problemet uppstår men är inte säker. Vet inte exakt vad som står, får kolla det nästa gång men tror det står "inga träffar".
Finns det ingen speciell timeout för "senaste inlägg", kanske har nånting med timeout på när man gör en sökning för det är väl vad det egentligen är.

Fortsätt vara inloggad har jag ibockad jämt.

Tyvär - inga träffar. Var vänlig och försök med andra söktermer.

Funderar på om det kan vara så att jag ibland överskrider den timmen som du nämnde Per innan jag väljer nästa sida i sökresultatet.
Alltså att jag är inne i massor av trådar i samma söksida i senaste inläggen och då kommer upp i över en timme innan jag väljer nästa och får timeouten.
Eller uppstår timeout bara vid inaktivitet?

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.