Hej!
Har ett hus byggt 2011, vi är andra ägarna. Badrummet som också används som tvättstuga är så klart original och vi har fått kvalitetsdokument av förra ägarna, allt i sin ordning så långt.
I detta badrum/tvättstuga går också inkommande vatten in i huset och då det kommer genom golvet har man löst det med en "klack". Här blir det en hel del kondens med följd att det ofta droppar vatten ner på klacken. Jag kikade på rörgenomföringen här och tyckte det såg slarvigt ut med fogen, se bild. Eftersom det ofta är blött här av kondens blev jag lite nojjig för ev läckage. Borde/kan man göra om fogen eller är det ändå tätskiktet under som (förhoppningsvis) sätter stopp? Finns det något sätt att kolla om rörgenomföringen i övrigt är ok? Denna klack sitter långt från duschen så det är bara kondensen från inkommande vatten som droppar här. Bör man täta med något?
Har ett hus byggt 2011, vi är andra ägarna. Badrummet som också används som tvättstuga är så klart original och vi har fått kvalitetsdokument av förra ägarna, allt i sin ordning så långt.
I detta badrum/tvättstuga går också inkommande vatten in i huset och då det kommer genom golvet har man löst det med en "klack". Här blir det en hel del kondens med följd att det ofta droppar vatten ner på klacken. Jag kikade på rörgenomföringen här och tyckte det såg slarvigt ut med fogen, se bild. Eftersom det ofta är blött här av kondens blev jag lite nojjig för ev läckage. Borde/kan man göra om fogen eller är det ändå tätskiktet under som (förhoppningsvis) sätter stopp? Finns det något sätt att kolla om rörgenomföringen i övrigt är ok? Denna klack sitter långt från duschen så det är bara kondensen från inkommande vatten som droppar här. Bör man täta med något?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bör vara fall på klacken så att vattnet inte blir liggandes. Lägg lite silicon som ett litet hålkärl under brickan så löser det sig 
Enligt bilden verkar där redan vara silikon, seriöst med klinker uppe på klacken också dessutom med gerade plattor
, det brukar jag skippa då man ändå inte brukar ha klacken synlig utan gömma den inne i ett skåp eller dyligt.
Klicka här för att svara
