Den här jordkabeln är i en dosa på en stolpe där det tidigare stått en lada med b.la ett 380v uttag så gissar att jord o nolla var tagen ur jordflätan runt kabeln då, nu är det bara ett 230volt uttag på stolpen o jord är på flätan o nolla verkar flyttad till en av dom svarta trådarna o bara fas på en av dom när jag mäter så det är nog omgjort i centralen när byggnaden revs gissar jag. Har jordfelsbrytare o den löser då inte ut o uttaget används ibland men undrar om det är ok ha det så?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
