returen returen skrev:
admin tar bort mina
Trots att du har rätt?

P Pin skrev:
Invaderade judarna området?

[länk]

Israel utropades den 14 maj 1948 som en judisk stat efter en uppdelning av Palestinamandatet i enlighet med FN-församlingens rekommendation i november 1947. Israels existens accepterades inte av de arabiska ledarna och 1948 års arabisk-israeliska krig bröt ut
bara en muslim kan se invasionen

returen returen skrev:
dålig affärsidee att sälja gräsklippare där
Tvärt om. Ingen har gräsklippare där så det vore ju en kanonmarknad för en driven säljare. 😁

• Gilla
Pin
  • Laddar…
returen returen skrev:
dålig affärsidee att sälja gräsklippare där
G gaidin skrev:
Tvärt om. Ingen har gräsklippare där så det vore ju en kanonmarknad för en driven säljare. 😁
Vad osmakliga ni är! 😉😂

• Haha
gaidin och 1 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Trots att du har rätt?
rätt och rätt det sitter i betraktarens åsikt vilket är mycket tydligt i trådens diskussioner.
uttrycker man det misshagligt är man per definition persona regata.

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Vad osmakliga ni är! 😉😂
eller hur?
men snart gnälls det för admin och det raderas som så många andra inlägg här

• Gilla
Intet
  • Laddar…
returen returen skrev:
persona regata.
Persona NON GRATA. Alfabeta!😁

TheImprovisor
Intet Intet skrev:
Persona NON GRATA. Alfabeta!😁
Helt OT men Persona ragata måste väl också vara användbart ibland?

• Haha
  • Älska
pmd och 2 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Helt OT men Persona ragata måste väl också vara användbart ibland?
Ragata är non grata.😁

Motherfucker
Alfredo Alfredo skrev:
Vad osmakliga ni är! 😉😂
Detta bekräftar bara hur rätt jag träffade igår😉 Trevligt att du har funnit dina lika i sandlådan som bekräftar ditt EGO😂

Intet Intet skrev:
Ragata är non grata.😁
Jag jar haft ett par ragator i mitt liv.
Jag vet precis vad du pratar om. 🤗

• Haha
Intet
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Här är en jude som inte riktigt håller med dig och som säkerligen är mer insatt i ämnet än du och jag tillsammans.

[media]
Jag har sett på klippet nu och ser inget som motsäger det jag skrivit. De historiska omständigheter Sachs beskriver är desamma som jag nämnt, även om han börjar lite längre in i historien (runt sexdagarskriget) och därmed egentligen inte säger något alls om det jag skrev om.

Men det är en begåvad och rimligt klok människa värd att lyssna på, så jag gjorde det.

Att han har en politisk uppfattning där han tror att hela världen kretsar kring Israel må väl vara honom förlåtet, men att han tror att problemen i exempelvis Libyen, Sudan och Syrien i första hand är relaterade till Israel och inte deras egna problem eller att han menar att hela arabvärlden vill ha fred medan Israel inte vill det gör att jag inte ger så mycket för hans åsikter.

Som sagt, hans historiska beskrivning är kongruent med min men inte med din. Att ni kanske tycker mer lika om hur saker bör lösas idag är en annan sak.

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Man bör inte reta grannarna i onödan. Farsan sa alltid att ” om vår herre hjälper mig på lördag med höet så tar jag ledigt på söndag.

• Gilla
returen
  • Laddar…
P
P Parkeringsvakten skrev:
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Ja, så är det. Vi har religionsfrihet i Sverige och det innebär inte bara att det är fritt fram att vara religiös. Det innebär även att alla har frihet från religion om de så önskar.

Normal hänsyn till grannar bör dock alltid tas oavsett vilken dag man klipper gräset.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.