Dan1891 Dan1891 skrev:
Behöver gräset klippas så tidigt på säsongen?
Svar ja beroende av var du bor alternativt att snöslunga kan behöva köras enligt annat inlägg.😀

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Pellegnillot71
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Att du ens ställer frågan är väl ett tecken på att du känner att du kanske skulle störa någon. Se det som en fingervisning. Jag är inte troende, men jag har i alla fall vett nog att respektera helgfriden för de som är det.
Det finns så mycket annat du kan göra istället och så många andra tillfällen du kan klippa.

Och applicera gärna samma tänk på midsommarafton och midsommardagen också.

• Gilla
  • Haha
Bo.Siltberg och 2 till
  • Laddar…
Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag pratade med gud om det och han var fine med att göra trädgårdsarbete på fredagen!

Och även om det inte är fine så är det en synd och som ni vet så dog ju Jesus för våra synder så då är det fine!
Vilken gud pratade du med ?

• Haha
returen
  • Laddar…
L lat skrev:
Och Rysslands bombningar av tex Mariupol och konserthuset/teatern där var då ok enligt krigets lagar eftersom det kunde/kanske gömde sig ukrainska soldater där?
de bara spann vidare på britternas ödeläggning av dresden under VK2 fast utan brandbomber

L lat skrev:
Så enligt ditt resonemang så kan vi dra slutsatsen att krigförande part kan göra vad f.n de vill utan att riskera att ställas inför rätta när tiden så är mogen?
Och vår löjliga "moraliska upprördhet" är bara att garva åt.
alltid segraren som skriver historien

• Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Hyllas Hamas? Åtminstone jag har aldrig sett någon som hyllar Hamas.

I alla krig, om en lägger ner vapnen så slutar kriget ja. Skulle detta krig vara speciellt på den punkten? I ditt ena scenario blir ju den ena parten kallblodigt mördad redan.
lägger en sida ner vapnen startar den etniska rensningen i stället

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Behöver gräset klippas så tidigt på säsongen?
Det beror nog på hur troende man är

Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Frågan är väl rimligen om någon hyllat Hamas här på forumet. Och det har mig veterligen inte gjorts, i alla fall inte av någon återkommande skribent.
indirekt genom att hata israel

J JAJansson skrev:
Vilken gud pratade du med ?
Även jag tog ett samtal, är lite mera konservativ bakåt i tiden än bara 2000 år så det fick bli gudinnan Demeter och svaret blev hur konstigt det kan låta liknande som när Pippi Långstrump ställer en fråga till gud "jaa_a det får du"😉😇

TheImprovisor
A AndersS skrev:
Pippi Långstrump
*Tjorven.

• Gilla
pmd
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
*Tjorven.
Ja så kan det varit, man har ju både läst och sett alla filmerna.

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Att ta hänsyn är en sak men att basera den hänsynen på en hitte på saker dvs religion blir 2025 rätt löjeväckande.
Folk får vara globalt mass förvirrade hur mycket som helst, men jag klipper min gräsmatta oavsett vem som står på andra sidan staketet och skäller på olämplig dag så länge det görs med hänsyn av tid på dygnet och inte religiös högtid som inte har ett uns vetenskapligt stöd på existens.

• Gilla
returen
  • Laddar…
S
I IconicMoose skrev:
I ett samhälle med yttrandefrihet får jag acceptera att du tar varje chans du får att uttrycka ditt förminskande av kristna, men du får också acceptera att jag missionerar. Yttrandefriheten är inte mycket värd om den bara gäller åt ena hållet.
Nu får du väl ge dig. Han uttryckte inget som var det minsta förminskande för kristna.
Han påpekade bara att det inte är acceptabelt att försöka köra sin tro ned i halsen på andra människor som många trossamfund under långa tider har gjort genom att knacka dörr och försöka tvinga på någon bibeln eller någon annan trosskrift. Och att det inte är OK att tvinga andra att åtlyda något guds påbud oavsett vilken gud det är frågan om.
Det vore inte OK om någon tvingade dig att fira ramadan antar jag. Eller att tvinga dig att gå till en moské och be till Allah.

Av precis samma skäl är det inte OK om du ringer på min dörr och försöker pådyvla mig guds ord oavsett vilken gud det sen vara månde.
Folk som försöker kränga guds ord genom dörrknackning är till och med ofta värre än larmfirmorna för dom blir till och med kränkta och förorättade när man ber dom avlägsna sig fortast möjligt för att jag inte är intresserad.
Vilket du nu bevisade genom att bli superkränkt för något som inte var kränkande eller ens riktat till dig.

Men jag gissar att du blir rejält kränkt nu för det här inlägget var riktat till dig personligen även om jag inte kan se hur det skulle vara kränkande.

Du har rätt att ha dina åsikter och uttrycka dom men du har inte rätt att uttrycka dom på min tomt vid min ytterdörr eller kräva att jag ska åtlyda några guds bud. Och jag behöver inte acceptera att du missionerar om du försöker göra det genom att knacka på min dörr. Då är jag i min fulla rätt att avvisa dig från min fastighet. Det gäller samma sak för dig som för alla som försöker lura på folk dyra larm.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
S steffo_b skrev:
Nu får du väl ge dig. Han uttryckte inget som var det minsta förminskande för kristna.
Han påpekade bara att det inte är acceptabelt att försöka köra sin tro ned i halsen på andra människor som många trossamfund under långa tider har gjort genom att knacka dörr och försöka tvinga på någon bibeln eller någon annan trosskrift. Och att det inte är OK att tvinga andra att åtlyda något guds påbud oavsett vilken gud det är frågan om.
Det vore inte OK om någon tvingade dig att fira ramadan antar jag. Eller att tvinga dig att gå till en moské och be till Allah.

Av precis samma skäl är det inte OK om du ringer på min dörr och försöker pådyvla mig guds ord oavsett vilken gud det sen vara månde.
Folk som försöker kränga guds ord genom dörrknackning är till och med ofta värre än larmfirmorna för dom blir till och med kränkta och förorättade när man ber dom avlägsna sig fortast möjligt för att jag inte är intresserad.
Vilket du nu bevisade genom att bli superkränkt för något som inte var kränkande eller ens riktat till dig.

Men jag gissar att du blir rejält kränkt nu för det här inlägget var riktat till dig personligen även om jag inte kan se hur det skulle vara kränkande.

Du har rätt att ha dina åsikter och uttrycka dom men du har inte rätt att uttrycka dom på min tomt vid min ytterdörr eller kräva att jag ska åtlyda några guds bud. Och jag behöver inte acceptera att du missionerar om du försöker göra det genom att knacka på min dörr. Då är jag i min fulla rätt att avvisa dig från min fastighet. Det gäller samma sak för dig som för alla som försöker lura på folk dyra larm.
Mycket gissningar och antagen från din sida!

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Vilken tråd det blev!

Om jag startar en tråd, t.ex. "Bör jag låta bli att klippa gräset? Min granne jobbar natt och ligger och sover." Då vill jag ha svar från min granne, eller från andra som jobbar natt och kan sätta sig in i situationen. Inte från folk som har en massa egna åsikter utan att ha med saken att göra. Därför tänkte jag det passade bra att jag, som kristen, svarade i tråden. Att flera sedan tar illa upp för att jag försvarar min rätt att uttrycka mina övertygelser är ju olyckligt.

• Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.