47 096 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Jag har 200 m till byns kyrkaAlfredo skrev:
Det som stör mig är inte att se kyrkan, men när dom börjar ringa i kyrkklockorna på mina lediga dagar då jag vill koppla av och vila upp mig då stör det mig.
Tycker att det kristna samfundet ska ta hänsyn och ringa i klockorna på vardagar när jag jobbar och inte är hemma 😎
Om det var ett svar till mig kan du väl ha stake nog att citera mig. Annars kan du förklara vilka medlemmar det är du syftar på och var de stöttat folkmord. Är detta ett passivt aggressivt sätt att inte svara mig mer som du lovade tidigare i tråden?Bicmac skrev:
Om det är tyst i byn och ingen klipper eller låter klipper jag inte. Det är så skönt med tystnaden. Men om någon annan börjar klippa eller med annat oväsen passar jag på. Klipper dock aldrig när jag hör grannen har gäster .P Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Det kristna hade ju varit att vända andra kinden till (förlåt dem för dom vet inte vad dom gör) när hamas dödade och tog civila gisslan den 7e oktober 2023.
Men barbarerna på båda sidor i konflikten lever väl mer efter "öga för öga, tand för tand" och " betala sjufallt" (Ordspråksboken 6:31).
Men barbarerna på båda sidor i konflikten lever väl mer efter "öga för öga, tand för tand" och " betala sjufallt" (Ordspråksboken 6:31).
Ok, ska klargöra i den här pseudodiskussionenP Pin skrev:
Redigerat:
Nu bor jag i ett radhus område med otroligt god grannsämja, innan vi klipper gräset så kollar vi så att grannen inte sitter och äter, har gäster osv. Inte för att vi måste utan endast för att vi bryr oss om varandra här och måste ju nånstans dela på ”luften”/utrymmet. Vi gör samma när vi grillar dvs är grannens tvätt ute så tjoar vi till så dom kan flytta den. Våra grannar gör samma mot oss, så win win för alla. Så ok för att klippa gräset på långfredagen bara inte grannen har gästerP Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
BirgitS skrev:
Det börjar bli rätt många årtionden sen olika kristna och judiska trosinriktningar slutade kriga med varandra utan i stället kan bemöta varandra med respekt och samarbeta. Påven är också ett statsöverhuvud och har stort inflytande i världen, så det är nog i form av det som man ska se de uttalanden som nu kommer och inte som att olika protestantiska kyrkor anser sig vara på något sätt underlydande till påven.
Radhus har väl rätt små gräsmattor, så problemet borde ju vara mindre också tänker jag.M Mizan2be skrev:Nu bor jag i ett radhus område med otroligt god grannsämja, innan vi klipper gräset så kollar vi så att grannen inte sitter och äter, har gäster osv. Inte för att vi måste utan endast för att vi bryr oss om varandra här och måste ju nånstans dela på ”luften”/utrymmet. Vi gör samma när vi grillar dvs är grannens tvätt ute så tjoar vi till så dom kan flytta den. Våra grannar gör samma mot oss, så win win för alla. Så ok för att klippa gräset på långfredagen bara inte grannen har gäster![]()