Alfredo Alfredo skrev:
Om du har grannar som ser vanliga söndagar som väldigt viktiga och du själv jobbar vardagar, hur gör du då om du har behov av ljudliga aktiviteter?
Jag har 200 m till byns kyrka
Det som stör mig är inte att se kyrkan, men när dom börjar ringa i kyrkklockorna på mina lediga dagar då jag vill koppla av och vila upp mig då stör det mig.
Tycker att det kristna samfundet ska ta hänsyn och ringa i klockorna på vardagar när jag jobbar och inte är hemma 😎

• Älska
  • Haha
pmd och 2 till
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Detta har tydliggjorts idag väldigt tydligt att ett par enstaka medlemmar stöttar folkmordet
Varför inte läsa vad folk faktiskt skriver istället för vad du tror att de tycker?

• Gilla
  • Älska
  • Wow
returen och 5 till
  • Laddar…
Motherfucker Bicmac skrev:
Ja det finns extremister som stöttar Israels folkmord.
Detta har tydliggjorts idag väldigt tydligt att ett par enstaka medlemmar stöttar folkmordet😢
Om det var ett svar till mig kan du väl ha stake nog att citera mig. Annars kan du förklara vilka medlemmar det är du syftar på och var de stöttat folkmord. Är detta ett passivt aggressivt sätt att inte svara mig mer som du lovade tidigare i tråden?

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Om det är tyst i byn och ingen klipper eller låter klipper jag inte. Det är så skönt med tystnaden. Men om någon annan börjar klippa eller med annat oväsen passar jag på. Klipper dock aldrig när jag hör grannen har gäster .

• Gilla
pmd och 1 till
  • Laddar…
hsd
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag hänger inte riktigt med...Vad har Hamas att göra med ev. gräsklippning på långfredagen?
Det undrar jag också 😡

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
hsd
P Pin skrev:
Läs hela tråden 😉
Börjar med gräsklippare och religiös helgdag för att glida långsamt över i extremism
Liite extremt med sådan avvikelse från trådstarten 👎

• Gilla
  • Haha
returen och 1 till
  • Laddar…
Det kristna hade ju varit att vända andra kinden till (förlåt dem för dom vet inte vad dom gör) när hamas dödade och tog civila gisslan den 7e oktober 2023.

Men barbarerna på båda sidor i konflikten lever väl mer efter "öga för öga, tand för tand" och " betala sjufallt" (Ordspråksboken 6:31).

• Gilla
fribygg och 3 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Liite extremt med sådan avvikelse från trådstarten 👎
Det är typ Godwins lag.

• Gilla
returen
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Om du har grannar som ser vanliga söndagar som väldigt viktiga och du själv jobbar vardagar, hur gör du då om du har behov av ljudliga aktiviteter?
Respekten måste naturligtvis vara ömsesidig och rimlig. Nu pratade vi om motorgräsklippare en dag på året.

S Simsgrodan skrev:
Respekten måste naturligtvis vara ömsesidig och rimlig. Nu pratade vi om motorgräsklippare en dag på året.
Långfredag är en dag. Söndagar är 52 dagar till. Någon annan har andra dagar de inte vill bli störda.

• Gilla
pmd och 4 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Långfredag är en dag. Söndagar är 52 dagar till. Någon annan har andra dagar de inte vill bli störda.
Vad i ”respekten måste vara ömsesidig och rimlig” var oklart?

S Simsgrodan skrev:
Vad i ”respekten måste vara ömsesidig och rimlig” var oklart?
Att respekten gällde en dag om året.

P Pin skrev:
Att respekten gällde en dag om året.
Ok, ska klargöra i den här pseudodiskussionen :). Ömsesidig betyder att de respekterar att jag kan ha behov att föra oväsen en söndag. Rimlig betyder i det här fsllet att jag låter bli att klippa gräset en dag av 365. Att planera mina aktiviteter 100 dagar om året för att inte störa mina grannar är inte rimligt. Men det enklaste är att prata med varandra om hur man vill att grannrelationen ska vara. Det är oftast trevligt också.

Redigerat:
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Nu bor jag i ett radhus område med otroligt god grannsämja, innan vi klipper gräset så kollar vi så att grannen inte sitter och äter, har gäster osv. Inte för att vi måste utan endast för att vi bryr oss om varandra här och måste ju nånstans dela på ”luften”/utrymmet. Vi gör samma när vi grillar dvs är grannens tvätt ute så tjoar vi till så dom kan flytta den. Våra grannar gör samma mot oss, så win win för alla. Så ok för att klippa gräset på långfredagen bara inte grannen har gäster:)

• Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Nissens
BirgitS BirgitS skrev:
Det börjar bli rätt många årtionden sen olika kristna och judiska trosinriktningar slutade kriga med varandra utan i stället kan bemöta varandra med respekt och samarbeta. Påven är också ett statsöverhuvud och har stort inflytande i världen, så det är nog i form av det som man ska se de uttalanden som nu kommer och inte som att olika protestantiska kyrkor anser sig vara på något sätt underlydande till påven.
M Mizan2be skrev:
Nu bor jag i ett radhus område med otroligt god grannsämja, innan vi klipper gräset så kollar vi så att grannen inte sitter och äter, har gäster osv. Inte för att vi måste utan endast för att vi bryr oss om varandra här och måste ju nånstans dela på ”luften”/utrymmet. Vi gör samma när vi grillar dvs är grannens tvätt ute så tjoar vi till så dom kan flytta den. Våra grannar gör samma mot oss, så win win för alla. Så ok för att klippa gräset på långfredagen bara inte grannen har gäster:)
Radhus har väl rätt små gräsmattor, så problemet borde ju vara mindre också tänker jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.