Behöver gräset klippas så tidigt på säsongen?

• Gilla
Marlen Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
I alla krig, om en lägger ner vapnen så slutar kriget ja.
Så om land A invaderar land B med vapenmakt, sakta men säkert avrättar alla i land B, som inte alls försvarar sig, då är det inget krig?

• Gilla
returen och 6 till
  • Laddar…
TheImprovisor TheImprovisor skrev:
Nu skojar du väl ändå med oss?
Nej, kan du visa mig något hamashyllande någonstans?

Att folk stöder Palestina och är motståndare till det folkmord som äger rum där är varken antisemitism eller hyllande av Hamas.

• Älska
  • Gilla
LaT och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Så om land A invaderar land B med vapenmakt, sakta men säkert avrättar alla i land B, som inte alls försvarar sig, då är det inget krig?
Nej, krig vetefan, snarare en attack på en part.

Om en rånare tar sig in till en gammal tant och misshandlar henne är det inte slagsmål, det är misshandel.

BirgitS
Alfredo Alfredo skrev:
Är det inte sånt som kategoriseras som folkmord?

• Gilla
  • Älska
Motherfucker och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
returen och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Är det inte sånt som kategoriseras som folkmord?
Mycket möjligt. Jag är ingen expert på terminologin men rullar någon in i ett annat land med stridsvagnar och skjuter ner alla de ser är det för mig krig vare sig de möter motstånd eller ej. Sen kan det givetvis även kallas attack, anfall, folkmord och en hel massa andra saker.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
P Parkeringsvakten skrev:
Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.

Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?

Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Många synpunkter här…. Själv vill jag gärna respektera andras tro och uppfattning -även om jag inte delar den. Så om jag tror att jag har grannar där långfredagen är viktig så gör jag sysslor den dagen som inte stör. Det handlar inte om att deras tro styr mitt liv, bara att jag visar respekt för deras övertygelse.

• Gilla
  • Haha
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[länk]

[länk]

Hamas hyllar sig själva
[länk]
Frågan är väl rimligen om någon hyllat Hamas här på forumet. Och det har mig veterligen inte gjorts, i alla fall inte av någon återkommande skribent.

• Gilla
LaT och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
[länk]

[länk]

Hamas hyllar sig själva
[länk]
Nu tänkte jag iofs här på byggahus. Ledsen om jag var otydlig.

Att Hamas hyllar sig själva är väl inte så konstigt å andra sidan.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Nej, kan du visa mig något hamashyllande någonstans?

Att folk stöder Palestina och är motståndare till det folkmord som äger rum där är varken antisemitism eller hyllande av Hamas.
Nu tror jag du bor långt borta och kanske du inte följer alla nyheter här hemma i ankdammen. Hyllandet finns överallt omkring oss. Några exempel:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/s...de-hamas-israel-sverige-sprids-sociala-medier

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gElweB/hyllar-hamas-enda-som-gjort-nagot

https://www.sydsvenskan.se/2024-07-...-men-uppmanar-till-fortsatt-krig-pa-arabiska/

• Gilla
TheImprovisor
  • Laddar…
S Simsgrodan skrev:
Så om jag tror att jag har grannar där långfredagen är viktig så gör jag sysslor den dagen som inte stör.
Om du har grannar som ser vanliga söndagar som väldigt viktiga och du själv jobbar vardagar, hur gör du då om du har behov av ljudliga aktiviteter?

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Jag hänger inte riktigt med...Vad har Hamas att göra med ev. gräsklippning på långfredagen?

• Gilla
Skip6711 och 3 till
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag hänger inte riktigt med...Vad har Hamas att göra med ev. gräsklippning på långfredagen?
Läs hela tråden 😉
Börjar med gräsklippare och religiös helgdag för att glida långsamt över i extremism

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Motherfucker
Ja det finns extremister som stöttar Israels folkmord.
Detta har tydliggjorts idag väldigt tydligt att ett par enstaka medlemmar stöttar folkmordet😢

• Haha
  • Älska
  • Ledsen
returen och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.