47 049 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
Beror väl på?P Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Är man hänsynsfull eller skiter man i andra?
Vi har inga grannar inom hörhåll så jag skiter i det men å andra sidan så är nog inte gräset klippbart än på en månad..
Nu är gräset klippt. Jag anser att man inte ska vara tolerant och inte respektfull mot de som är intoleranta. Så det passade alldeles utmärkt att klippa idag😀R Risarvaren skrev:
Min barndoms långfredagar var i särklass årets tråkigaste dag. Jag kommer ihåg när mormor en gång kom på oss att spela kort gömda på loven. Det blev ett Herrans liv.
Men vissa saker sitter kvar i skämshuvudet... jag hänger inte tvätt ute 😉 på långfredagen ...
Men vissa saker sitter kvar i skämshuvudet... jag hänger inte tvätt ute 😉 på långfredagen ...
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 304 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 304 inlägg
”Sen, så kommer sönda'n,A AndersS skrev:
Och då vill våran präst,
Att jag ska i kyrkan
Men då sover jag mest
Prästen kan väl sova
Hela måndagen, men
För en fattig bonddräng,
Börjar knoget igen.”
Bra för BNP att vi inte låter en 2000 år gammal sagobok styra allt för mycket av våra liv kan jag tycka!
Va, får man inte hänga tvätt? Jag som hade både lakan och underkläder på torkvindan i eftermiddags 🫣yonna skrev:
Ingen religion eller religiös högtid borde få påverka folk till vad de får eller inte får göra på sin fritid. Så frågar nån mig så är det helt okej att klippa gräs, hugga ved, dricka 14 långburkar eller vad man nu vill göra en ledig fredag, så länge det man väljer att göra inte är kriminellt. Men det begriper redan alla förnuftiga människor.
Absolut inte. Vi ska sympatisera med Jusu lidande. Det gäller att ha det så tråkigt och jäkligt som möjligt. Helst ska ma späka sig själv. Jag, som svårt kristen, låter givetvis frugan spika upp mig på ett kors varje år.
Har ni verkligen ingen kristen uppfostran alls.😄
Har ni verkligen ingen kristen uppfostran alls.😄
Jag och flera utav mina grannar premiärklippte gräset idag. Jag jobbar delvis åt kyrkan, då i ett pastorat. Vad skulle problemet vara?P Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Nu är det väldigt lite i boken som är just 2000pr gammalt. Men jag skulle nog påstå att den bidragit ordentligt till att vi har så bra BNP som vi har.Ossian K Olsson skrev:
Att man behöver en vilodag i veckan är nog de flesta som försök att hoppa över den en längre tid överens om.