47 086 läst ·
639 svar
47k läst
639 svar
Ok att klippa gräset på långfredagen?
bara en muslim kan se invasionenP Pin skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 231 inlägg
Jag har sett på klippet nu och ser inget som motsäger det jag skrivit. De historiska omständigheter Sachs beskriver är desamma som jag nämnt, även om han börjar lite längre in i historien (runt sexdagarskriget) och därmed egentligen inte säger något alls om det jag skrev om.Intet skrev:
Men det är en begåvad och rimligt klok människa värd att lyssna på, så jag gjorde det.
Att han har en politisk uppfattning där han tror att hela världen kretsar kring Israel må väl vara honom förlåtet, men att han tror att problemen i exempelvis Libyen, Sudan och Syrien i första hand är relaterade till Israel och inte deras egna problem eller att han menar att hela arabvärlden vill ha fred medan Israel inte vill det gör att jag inte ger så mycket för hans åsikter.
Som sagt, hans historiska beskrivning är kongruent med min men inte med din. Att ni kanske tycker mer lika om hur saker bör lösas idag är en annan sak.
Man bör inte reta grannarna i onödan. Farsan sa alltid att ” om vår herre hjälper mig på lördag med höet så tar jag ledigt på söndag.P Parkeringsvakten skrev:Vi hade en diskussion på jobbet om att man ska undvika att klippa gräset med motorklippare nu på långfredagen.
Vad tycker ni om att göra saker som låter i trädgården på långfredagen?
Jag tänker att man får vara hur religös man vill men någon annans religösa regler omöjligen kan gälla mig om inte är troende???
Ja, så är det. Vi har religionsfrihet i Sverige och det innebär inte bara att det är fritt fram att vara religiös. Det innebär även att alla har frihet från religion om de så önskar.P Parkeringsvakten skrev:
Normal hänsyn till grannar bör dock alltid tas oavsett vilken dag man klipper gräset.