Hejsan!
Jag hade tänkt lägga nytt golv i köket men nu när jag har börjat ta bort socklar och annat så märkte jag att golvet var mer ojämnt än vad jag hade räknat med. Ca 0.5-1 m från köksstommen och in mot väggen under köksskåpet så verkar det vara som mest ca 7mm diff på 1-1.5 m. Jag hade tänkte lägga det nya golvet själv, ovanpå vår parkett för att spara den just in case man ändrar sig i framtiden och vill fixa till den då.
Bör jag ta in nån som ska kolla på vad som har orsakat det eller kan man köra på och jämna med masonit/lumppapp?
Huset är byggt -11 på betongplatta med vattenburen golvvärme.
Jag hade tänkt lägga nytt golv i köket men nu när jag har börjat ta bort socklar och annat så märkte jag att golvet var mer ojämnt än vad jag hade räknat med. Ca 0.5-1 m från köksstommen och in mot väggen under köksskåpet så verkar det vara som mest ca 7mm diff på 1-1.5 m. Jag hade tänkte lägga det nya golvet själv, ovanpå vår parkett för att spara den just in case man ändrar sig i framtiden och vill fixa till den då.
Bör jag ta in nån som ska kolla på vad som har orsakat det eller kan man köra på och jämna med masonit/lumppapp?
Huset är byggt -11 på betongplatta med vattenburen golvvärme.
Nej, det blev åtminstone inte jag klokare av. Hur menar du?
Klicka här för att svara
