Hejsan!
Jag hade tänkt lägga nytt golv i köket men nu när jag har börjat ta bort socklar och annat så märkte jag att golvet var mer ojämnt än vad jag hade räknat med. Ca 0.5-1 m från köksstommen och in mot väggen under köksskåpet så verkar det vara som mest ca 7mm diff på 1-1.5 m. Jag hade tänkte lägga det nya golvet själv, ovanpå vår parkett för att spara den just in case man ändrar sig i framtiden och vill fixa till den då.
Bör jag ta in nån som ska kolla på vad som har orsakat det eller kan man köra på och jämna med masonit/lumppapp?
Huset är byggt -11 på betongplatta med vattenburen golvvärme.
 
Under köksstommarna? Varför ska du lägga golv där?
 
  • Gilla
ricebridge
  • Laddar…
T Tosse skrev:
Under köksstommarna? Varför ska du lägga golv där?
Ja snälla nån, det är väl bara dumt.
 
T Tosse skrev:
Under köksstommarna? Varför ska du lägga golv där?
Ja det kan man undra tror inte jag skrev att jag skulle det dock. Tog en bild så kanske det blir enklare att se vad jag menar. Närbild av glipan mellan köksskåpets nedre del och trägolvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nej, det blev åtminstone inte jag klokare av. Hur menar du?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.